Marketing PR

Bij FNKE geloven we in de kracht van geïntegreerde campagnes. We verbinden marketing en PR om zo de sterkste punten van verschillende media te benutten. Onze data-gedreven aanpak zorgt voor relevante haakjes en scherpe doelgroepen.

Om de doelgroepen te bereiken gaan we  relaties aan met pers, bloggers en influencers die aansluiten bij jouw merk. De doelgroepen weten we te activeren met toffe evenementen en publicaties in hun favoriete media, van blogs tot print en social tot reviews.

We hebben vier geïntegreerde routes om de juiste doelgroep(en) te bereiken:

  • Earned: via media en influencers door het schrijven van persberichten met een specifieke, doelgroepgerichte insteek.
  • Owned: Inzet van het belangrijkste eigen kanaal: de website met blog.
  • Rented: Social media, zoals LinkedIn, Facebook, Instagram en TikTok, waarbij ambassadeurs en influencers een belangrijke rol spelen.
  • Paid: om een specifieke doelgroep op een zelf bepaald moment met een specifieke boodschap te bereiken.

Bij FNKE weten we hoe we marketing en PR moeten combineren om de gewenste doelgroep te bereiken. 

Alles is PR

Bij FNKE geloven we dat alles PR is! Of het nu gaat om een social post die viral gaat, een sterke merk commercial, of een goed verhaal vanuit je doelgroep, alles kan bijdragen aan de PR-waardigheid van een organisatie.

Lees er alles over in onze Whitepaper

Een sterke communicatiestrategie vormt de basis voor jouw merk. Het stelt heldere doelen en onderliggende doelstellingen vast, waardoor je vanuit contentstrategie en campagnes een solide merk kunt opbouwen. Hierbij speelt PR een cruciale rol. Door expertise te claimen, verhalen te vertellen en te laten zien waar je voor staat, creëer je PR-kansen die jouw merk naar nieuwe hoogten stuwen.

Maar hoe verhoudt PR zich tot content marketing? Waar content marketing zich voornamelijk richt op het creëren van duurzame content voor eigen kanalen, gaat PR juist over het verspreiden van jouw verhaal op externe kanalen. Hoe zorg je ervoor dat verhalen vliegen en waar kun je momentum creëren? En vergeet niet dat externe kanalen niet alleen de traditionele media omvatten, maar ook negatief sentiment door klachten in reviews of uitspraken van medewerkers of de CEO. Alles wat rondom een merk gebeurt, heeft invloed op hoe dit merk wordt gezien.

Monitoring

Bij FNKE helpen we organisaties om de PR-waardigheid van hun merk te maximaliseren. Door een slimme communicatiestrategie te combineren met de juiste content en PR-tactieken, zorgen we ervoor dat merken zich onderscheiden van de rest.

We nemen een merk serieus en houden alles scherp in de gaten met onze monitoring service. Van social listening tot media scraping, we controleren elk openbaar extern kanaal dat van invloed kan zijn op het merk. Zo blijf je op de hoogte van het sentiment rond jouw merk of campagne, welke hashtags er rondom de merknaam worden gebruikt en welke discussies er gaande zijn. We houden ook een oogje op de concurrentie en hoe zij zich profileren in verschillende media.

Op basis van een grondige 0-meting bepalen we de huidige positie van het merk in de media en stellen we milestones en topics op die we nauwlettend in de gaten zullen houden. Maar daar blijft het niet bij. We stellen op basis van doelstellingen een uitgebreid plan op, inclusief topics, PR milestones, ambassadeurs, mediatraining, storytelling- en presentatietraining en CEO profiling.

En het beste van alles? We helpen je niet alleen bij het opstellen van het plan, maar brengen het ook tot uitvoering. Ons team biedt ook deskundig advies en training op maat. Bij FNKE staan we voor je klaar om jouw merk de aandacht te geven die het verdient.

Aan de slag? Neem contact met ons op.

Bekijk onze andere diensten.