PR-campagne Koningsdag Arnhem
Al jaren komen de grootste artiesten naar Arnhem om ervoor te zorgen dat de bezoekers uit Arnhem en omstreken met Koningsdag en -nacht de tijd van hun leven hebben. Helaas was de aandacht in de media er niet naar.
Op basis van de doelstellingen ontwikkelde FNKE een hands-on strategie. Door inzet van mediarelaties, lokale bloggers, activatie van de doelgroep door King / Queen for a Day en de promotie door de bezoekers zelf, hebben wij een continue en relevante stroom aan publicaties gerealiseerd. Wij zijn trots op het resultaat!
Doelstelling
- Zoveel mogelijk aandacht generen voor Koningsdag Arnhem
- Specifieke publiciteit voor dance- en pop-programma in landelijke top 10 lijsten
- Arnhem zichtbaar als grootste gratis overdekte evenementenstad
Strategie
- Onderzoek naar usp’s Koningsdag Arnhem vs concurrerende steden
- Promoten belangrijkste pijlers grootste gratis festival, droog en gratis feesten en van Oranje naar Roze in de media door inzet mediarelaties, versturen persberichten, contentmarketing en social advertising
- Bedenken en realiseren activatie King / Queen for a day
- Activeren lokale bloggers
- Specifieke targetting via custom audiences op Facebook op omliggende steden
Resultaat
Koningsdag Arnhem breeduit in de landelijke media door de persmailing over het grootste gratis festival van Nederland: 3voor12 – Metronieuws – Partyscene – DJ Guide – Elle Eten
Aandacht in de lokale media door de persmailing over Queen for a Day en van oranje naar roze: Gelderlander: Queen for a day – Gelderlander: van oranje naar roze – Arnhemse Koerier: Arnhem kiest eigen koning – Gelderlander: Arnhem kiest eigen koning.
In totaal heeft FNKE 64 publicaties met de PR-campagne Koningsdag Arnhem gerealiseerd, met een totaal earned bereik van 1.8 miljoen.
King for a Day
De kandidaten die King / Queen for a Day wilde worden, hebben met video’s Arnhem gepromoot.
Huldiging Queen for a day door wethouder Inge van Burgsteden op het Kingsize Festival
Deze vanity metrics groeide ook mee: