Vraag
Help ons om Arnhem als voorkeurs stad tussen de oren van ondernemers in de regio te krijgen. Bedenk een campagne die bijdraagt aan deze doelstelling.
Onze aanpak
Onderzoek
Op basis van een kick-off hebben we de doelstelling en globale persona journey van de potentiële ondernemers bepaald.
Doelgroep
Duurzame bedrijven die zich bezighouden met energietransitie en/of duurzame mode.
Concept
Aansluitend op de doelgroep en bijbehorende inzichten, hebben we drie nieuwe content formats bedacht. Uit de persona journey bleek onder anderen dat ondernemers zich graag vestigen in een bruisend, innovatief en creatief netwerk van andere ondernemers. Kortom: ze willen weten welke andere ondernemers er al zijn in een stad. Daarom hebben we met de content formats vooral gefocust op huidige Arnhemse ondernemers en daarmee ingezet op inspiratie en bewijsvoering.
Deze formats hebben we uitgewerkt tot onderstaande:
Nieuwe ondernemers introduceren die zich recentelijk hebben gevestigd Arnhem
- Interviewformat met terugkerende vragen
- Voorbeelduitwerking (interview vorm)
- Distributieflow (socials/website)
Arnhem pakt uit
Met tastbare producten, andere ondernemers inspireren met innovatieve concepten
- Video script
- Productieplan
- Distributieflow (socials/website)
Door een ‘estafette’ format, laten zien wat ondernemers in Arnhem bezighoudt
- Interviewformat met terugkerende vragen
- Voorbeelduitwerking (blog vorm)
- Distributieflow (socials/website)
De formats zijn gebaseerd op herkenbaarheid binnen de doelgroep en de toepasbaarheid van de formats binnen de communicatie van Dit is Arnhem.
Voor ieder format is een distributie op maat voorgesteld. De keuze voor de kanalen is gebaseerd op het huidige bereik van Dit is Arnhem en de conclusies die we daaruit kunnen halen. Daarnaast hebben we een zoekwoorden analyse gedaan en een lijst met relevante keywords aangeleverd bij de formats.
De formats zijn met onze briefing en begeleiding gemaakt door het team van City Marketing Arnhem. Met deze content hebben we samen een content planning gemaakt. Naast de organische social posts die door City Marketing Arnhem zelf zijn uitgezet, hebben we (regionale) doelgroep targeting ingezet via LinkedIn advertising en ingezet op paid zoekverkeer via Google Ads.
City Marketing Arnhem heeft de content formats structureel ingezet en ook verwerkt in de nieuwsbrief gericht aan ondernemers. Een paar maanden na de campagne hebben we een nieuwsbrief campagne ingericht op Facebook om bij een nieuwe ondernemers doelgroep de content onder de aandacht te brengen.
Resultaat
Naast de structurele content op de website, een greep uit de resultaten die we met de paid campagnes bereikt:
- Een CTR van (gemiddeld) 9,89% via Google Ads
- Gemiddelde CTR van 0,3% via LinkedIn Ads
- 520 nieuwe nieuwsbrief inschrijvingen via Facebook Ads
Diensten
Opdrachtgever
City Marketing Arnhem