FNKE Breakdown
Maandag® is een grote speler in de wereld van detachering. Er is veel trots en expertise onder Maandag® interne medewerkers, professionals en opdrachtgevers, maar hoe zorgen we ervoor dat deze trots breeduit wordt uitgedragen? Hoe brengen we deze verhalen naar buiten en laten we het merk trots uitstralen? Met deze uitdagingen zijn we met Maandag® aan de slag gegaan. Met deze uitdagingen zijn we met Maandag® aan de slag gegaan.
Doelgroep: Professionals en opdrachtgevers uit het onderwijs, de overheid, de zorg, IT en Finance tussen de 25 en 45 jaar.
Maandag® is een grote speler in de wereld van detachering. Een organisatie met een goudmijn aan verhalen, die nog lang niet allemaal werden verteld. Er is veel trots en expertise onder Maandag® interne medewerkers, professionals en opdrachtgevers, maar hoe zorgen we ervoor dat deze trots breeduit wordt uitgedragen? Hoe brengen we deze verhalen naar buiten en laten we het merk trots uitstralen? Met deze uitdagingen zijn we met Maandag® aan de slag gegaan. Met deze uitdagingen zijn we met Maandag® aan de slag gegaan.
Opdracht
Advies en uitvoering om het merk Maandag® te positioneren als verbinder en expert in de arbeidsmarkt. Scope: content, PR en (online) sentiment.
Onze aanpak
De samenwerking van FNKE en Maandag® draait om het positioneren van het merk Maandag® in de markt, met trots en expertise als leidraad. Dit uit zich in strategische marketing plannen, interviews, blogs, social media beheer en campagnes, webcare, media- en presentatietraining, media monitoring en PR advies. Vanuit FNKE ondersteunen we Maandag® om haar communicatiestrategie in te richten, te versterken en continu na te leven.
Verhalen vertellen en media kansen benutten
Zo zijn we begonnen met het ophalen van het verhaal van Maandag®, door de belangrijkste spelers binnen de organisatie te interviewen, maar laten we ook continu enthousiaste professionals en opdrachtgevers aan het woord om hun eigen verhaal laten vertellen. De doelgroep die Maandag® wil bereiken zelf aan het roer zetten.
Hieronder een voorbeeld van zo’n trotse professional aan het woord:
Zo zijn er ook opdrachtgevers van Maandag® die graag hun verhaal delen:
Een ander onderdeel van het naleven van de communicatiestrategie, is het monitoren van de media impact die Maandag® heeft en kan hebben. We hebben voor Maandag® een media monitoring tool ingericht en adviseren over media kansen. Een mooi resultaat waar we trots op zijn: Maandag® als grote speler in het (opnieuw) bevoegd maken van zorgprofessionals om te kunnen vaccineren begin 2021. Het begon bij RTV Oost, maar heeft een nog groter publiek bereikt via het NOS journaal.
Eind 2021 hebben we met Maandag® opnieuw het landelijke nieuws gehaald met een direct item voor het NOS journaal over de boosterprik (2″33).
Communicatie strategie bewaken en doorvoeren
Na het lanceren van deze echte verhalen en het monitoren van kansen en bedreigingen voor Maandag®, zijn we in 2023 nog steeds voortdurend aan de slag met het merk. FNKE adviseert en creëert over de uitvoering van de communicatiestrategie door het bijwonen van brainstorms, opstellen van campagne plannen, beheren van de social kanalen en het bedenken van nieuwe content – en social concepten, aanjagen van interne medewerkers, bewaken van de webcare en het geven van mediatrainingen. Dit zodat alle content met elkaar geïntegreerd is en er vanuit één merkboodschap wordt gecommuniceerd.
We blijven mooie verhalen vertellen van professionals, opdrachtgevers en interne medewerkers (Hub content) én werken we mee aan het onderhouden van de Help laag door veelgestelde vragen vanuit de doelgroep te vertalen naar blogs en social content.
Social media strategie en creatie
Middels een persona onderzoek en continue afstemming met het Maandag® communicatieteam, brengen we de belangrijkste behoeftes, interesses en beslissingsfactoren van de doelgroep in beeld en vertalen we deze naar een jaarlijkse contentstrategie- en planning. We zetten deze om in verhalen in de vorm van blogs en video’s, maar ook in een complete social planning inclusief de concepten en creatie van de social posts. Van #durftevragen posts, polls en andere interactieve content tot strakke merkboodschappen.
Door deze inzet zien we in onze (live) rapportage een stijgende lijn in zichtbaarheid (volgers en bereik) en bewaken we de merkbelofte en het sentiment rondom het merk.
Diensten
Opdrachtgever
Partners
