FNKE Breakdown
Rond 1 april is wereldwijd de NanoDrop campagne gelanceerd met Paris Hilton in de hoofdrol. Niet als DJ/zakenvrouw/erfgenaam/realitystar maar als wereldverbeteraar en wetenschapper.
Nanodrop
SodaStream staat bekend om campagnes die stof doen opwaaien, zoals de Walk of Shame in 2016. Het aanpakken en bespreekbaar maken van het probleem met plastic flessen staat hoog op de agenda voor SodaStream. Het is een serieus probleem maar het wordt wel benaderd met een knipoog.
Enter Paris Hilton.
In een video maakte zij bekend dat ze zich op het probleem stort. Wij hebben de video gepitcht onder embargo bij enkele van onze mediarelaties. Daarna is de video met het persbericht verstuurd naar een bredere selectie en opgevolgd.
Deel 1: de lancering van NanoDrop
Met de video voor deze campagne maakte Paris Hilton net voor 1 april het nieuws bekend dat zij zich op het plastic probleem heeft gestort. NanoDrop is de oplossing voor alle problemen, 5.000 maal kleiner maar net zo dorstlessend als normaal water. Het verspreiden van de video en het nieuws van deze opvallende carrièremove was het eerste gedeelte van de campagne.
Deel 2: Geintje
Met een tweede video maakte Paris het nieuws bekend dat NanoDrop toch niet zo dorstlessend was als beloofd. Gelukkig heeft ze wel een andere oplossing gevonden voor het plastic probleem: SodaStream.
Resultaat
- Item op RTL Boulevard
- Artikel op &C.tv
- Artikel op Adformatie
- Artikel op Fonk
- Artikel op Marketingfacts.tv
- Artikel op Dutchcowboys
- Overzicht op Dutchcowboys
Meewerken aan dit soort campagnes? Wij zijn altijd op zoek naar gemotiveerde mensen!