JEE-O positioneren als lifestylemerk

FNKE Breakdown

Sinds 2008 voert FNKE (voorheen rvg) PR-werkzaamheden uit voor JEE-O in Nederland. JEE-O is een awardwinning sanitair concept in de top van het midden-segment en vindt zijn oorsprong in Weurt. Elf jaar geleden is Lammert Moerman begonnen met het ontwerpen en maken van zijn eigen producten.

De doelstelling was om JEE-O verder te positioneren als lifestylemerk, de collecties onder de aandacht te krijgen en te houden, de J bike te introduceren en publicaties verkrijgen in relevante lifestyle- en tuinmagazines. Daarnaast is er ook gefocust op online publicaties.

JEE-O-j-bike-pr bureau fnke

De media over JEE-O

Elle Decoration: ‘De nieuwe lichting badkameraccessoires is in alle opzichten knap: mooi om te zien en vol technisch vernuft’

Feeling Wonen: ‘Verfrissend Design’

Leidsch Dagblad: ’Buitendouches zijn in de zomer het summum van luxe’

VTWonen

Lourens J.C. Noord

Aanpak

  • Intensief en persoonlijk contact met journalisten, influencers en bloggers
  • Introducties van de collecties
  • Introductie van de J bike
  • Merk introduceren bij (binnenhuis)architecten en stylisten
  • Social strategie en uitvoering op Facebook, Instagram en Pinterest
  • Maandelijkse verzending van nieuwsbrieven

 Resultaat

  • 64 publicaties in geprinte media (o.a. Elle Decoration, VT Wonen, Stijlvol Wonen, Volkskrant Magazine, Quote) met een bereik van 2,6 miljoen
  • 21 publicaties in online media (o.a Architectenweb, Wonen.nl, VilladArte.nl)
  • 40% organische groei in fans op Facebook
  • Internationale coördinatie voor JEE-O in 2016

Meer cases