De doelstelling was om JEE-O verder te positioneren als lifestylemerk, de collecties onder de aandacht te krijgen en te houden, de J bike te introduceren en publicaties verkrijgen in relevante lifestyle- en tuinmagazines. Daarnaast is er ook gefocust op online publicaties.
De media over JEE-O
Elle Decoration: ‘De nieuwe lichting badkameraccessoires is in alle opzichten knap: mooi om te zien en vol technisch vernuft’
Feeling Wonen: ‘Verfrissend Design’
Leidsch Dagblad: ’Buitendouches zijn in de zomer het summum van luxe’
Aanpak
- Intensief en persoonlijk contact met journalisten, influencers en bloggers
- Introducties van de collecties
- Introductie van de J bike
- Merk introduceren bij (binnenhuis)architecten en stylisten
- Social strategie en uitvoering op Facebook, Instagram en Pinterest
- Maandelijkse verzending van nieuwsbrieven
Resultaat
- 64 publicaties in geprinte media (o.a. Elle Decoration, VT Wonen, Stijlvol Wonen, Volkskrant Magazine, Quote) met een bereik van 2,6 miljoen
- 21 publicaties in online media (o.a Architectenweb, Wonen.nl, VilladArte.nl)
- 40% organische groei in fans op Facebook
- Internationale coördinatie voor JEE-O in 2016