FNKE Breakdown
Met de feestelijke bekendmaking van de winnaar sluiten we een succesvolle campagne voor de Korenbeurs af. De Coöperatieve Eeterij mag zich nu de trotse exploitant van het historische pand noemen. Daar ging een spannende ideeënwedstrijd aan vooraf en FNKE was verantwoordelijk voor de PR-campagne.
De opdracht
De opdracht vanuit de gemeente Arnhem was: aandacht voor de ideeënwedstrijd en kwalitatieve inschrijvingen voor de Korenbeurs
De campagne
Wij gestart met een doelgroepselectie om lokaal en landelijk creatieve ondernemers en horeca ondernemers te bereiken. Dit zijn niet de reguliere doelgroepen waar de gemeente Arnhem mee communiceert. Daarom hebben we een aparte huisstijl laten ontwikkelen door Sjoerd Verbeek, die is vertaald naar een campagnepagina op KorenbeursArnhem.nl.
Bij de lancering van de geïntegreerde campagne zijn verschillende persberichten verstuurd naar de doelgroepen. Hiermee zijn landelijke, lokale en vakmedia bereikt. Parallel zijn er campagnes op social media gestart om de doelgroepen te bereiken.
Om geïnteresseerden de kans te geven eens goed rond te kijken, hebben we twee kijkdagen geïnitieerd. Beide dagen zijn druk bezocht door zowel media als ondernemers.
Voor de verantwoordelijke wethouder is een spreekmoment door ons georganiseerd op een lokaal ondernemersevenement. In dezelfde huisstijl hebben wij ook een presentatie voor de wethouder gemaakt. De ideeënwedstrijd is ook gepresenteerd in Het Arnhemse Nieuwscafe over de toekomst van de Korenmarkt.
Tussentijds zijn persmomenten gecreëerd bij het bekendmaken van de vijf finalisten en bij de bekendmaking van de winnaar. Dat was ook direct de laatste matineevoorstelling in de Korenbeurs.
De Korenbeurs en de ideeënwedstrijd
Midden op de Korenmarkt, het uitgaansplein van Arnhem staat de Korenbeurs. Daar huisde Filmhuis Focus maar zij hebben een nieuw pand. Daarmee verloor de Korenbeurs zijn bestemming en lag leegstand op de loer.
De resultaten
170.605 personen bereikt via social media campagnes met gemiddelde CPA €0,03
Totaal bereik campagne: 7,4 miljoen mensen
Totaal aantal berichten: 503
Twee drukbezochte kijkdagen met zowel media als geïnteresseerden
18 inzendingen
5 finalisten
1 winnaar
Diensten
Opdrachtgever
Partners
