FNKE Breakdown
Deel 2 in de serie over de waarde van PR voor klant/blogger/vlogger/influencer/journalist/iets anders. Arjan Olsder, hoofdredacteur van Gadgetgear, wat is de waarde van PR voor jou?
Wie ben je en wat doe je?
Wat is PR voor jou als journalist / blogger?
Wat is jouw ervaring met PR (bureaus)?
Wat verwacht je van een PR-bureau?
Waar zit voor jou de waarde van PR?
Wat is goede PR?
Wat is slechte PR?
De waarde van PR voor:

Meer blogs
Je hebt niks aan PR-waarde, hier heb je wel wat aan
Leestijd: 3 mIn de afgelopen week heb ik als voorzitter van de jury voor de Content Marketing Awards 2018 de ingezonden cases voor de categorie Not For Profit beoordeeld. Binnen een aantal van deze cases werd de PR-waarde als belangrijkste PR KPI gebracht. In sommige cases was een hoge PR-waarde zelfs verheven tot het belangrijkste doel. Dat zegt niet zozeer iets over het niveau, maar meer over de manier waarop opdrachtgevers (en wat ouderwetse opdrachtnemers) met PR-waarde omgaan.
Waarde van PR voor Desirée Pelgrom van Curvacious
Leestijd: 3 mIk ben Desirée Pelgrom-Geurts, 33 jaar, getrouwd en moeder van dochter Shae (3). Ik ben begonnen met ondernemen op m’n 18e als administratieve duizendpoot voor kleine bedrijven, runde een webwinkel en begon in 2010 als hobby te bloggen. Dit groeide na enkele jaren uit tot een onderneming waardoor ik zowel de administratieve werkzaamheden en de webwinkel achter me heb gelaten. Inmiddels blog ik dus alweer bijna 8 jaar op Curvacious, een feel good lifestyle blog.Naast het bloggen is er de afgelopen jaren steeds meer werk met vrouwelijke ondernemers bij gekomen die ik help met allerlei praktische tips omtrent tekstwerk, SEO, professioneel bloggen, online marketing en brainstorm- en sparringsessies.
Waarde van PR voor Yvette van Hellemondt
Leestijd: 3 mIk ben Yvette van Hellemondt, communicatiespecialist bij Oxxio en sinds maart verantwoordelijk voor de PR & Socials. PR zie ik als een methode om de verhalen van de organisatie, de medewerkers en onze klanten te vertellen. Of eigenlijk…te laten vertellen. PR zie ik als een methode om de verhalen van de organisatie, de medewerkers en onze klanten te vertellen. Of eigenlijk…te laten vertellen. Zo helpt PR bij het verbinden van de mensen en ons merk. De kunst is om de verhalen zo te vertellen dat mensen getriggerd worden, de verhalen slikken en er iets van vinden. Want goede PR verspreidt zich vanzelf.
Waarde van PR voor Hans Kramer
Leestijd: 3 mMijn naam is Hans Kramer. Ik ben allereerst als trotse aandeelhouder verantwoordelijk voor content en PR bij het sociale crowdfunding platform Lendahand. Wij creëren werkgelegenheid en toegang tot basisbehoeften als (schone) energie, drinkwater en onderwijs in ontwikkelingslanden. PR gaat voor mij over het opzoeken van je klanten, je leveranciers en je (nieuwe) medewerkers met verhalen die het vertrouwen en de relatie verstevigen. Bereik is nog steeds een factor die meespeelt, maar de focus verschuift gelukkig richting impact maken. De ene keer vertel je een verhaal via een mooi interview met je voorman of- vrouw in een grote krant, de andere keer doe je dat via je app of eigen blog en zet je Custom Audience of retargeting advertenties in op Facebook om mensen daarnaartoe te krijgen.