FNKE Breakdown
Omdat je graag bekender, succesvoller en toegankelijker wilt worden. Dat is het korte antwoord. Het lange antwoord?
Bekender, succesvoller en toegankelijker worden, dat wil iedereen. Maar waarom zou je dan kiezen voor een PR bureau?
Geen tijd voor ideeën
Of het nou een familiebedrijf is met een paar medewerkers of een groot, landelijk opererend bedrijf, ze zijn gepassioneerd over wat ze doen. Dat maakt dat ze zich moeilijk los kunnen maken van de dagelijkse gang van zaken, om eens afstand te nemen en te kijken wat er beter kan. Of om de ideeën die net onder de oppervlakte borrelen, boven water te krijgen en uit te gaan voeren. Die tijd is er niet of wordt niet genomen.
In de ideale wereld bel je dan FNKE. Vaker komen we met elkaar in contact via een informeel gesprek, na het lezen van één van onze blogs of na een aanbeveling van een bekende met wie wij al werken. Als er dan vier kliks zijn, gaan wij aan de slag.
Ideeën aan de oppervlakte krijgen
Wij beginnen met een kick-off brainstorm. Want wij weten ook dat jij heel goed weet hoe jouw branche werkt en in 99% van de gevallen heb je ook wel ideeën over hoe jouw PR Marketing eigenlijk zou moeten. Tijdens die eerste brainstorm halen wij de proefballonnetjes die in jouw hoofd rondzweven naar buiten en zetten we een aantal verhaallijnen uit. De proefballonnen scherpen wij gelijk aan en eerlijk is eerlijk, niet alle ideeën zijn goed of gewenst voor de periode waar we ons op richten. Die vallen dus af.
Ideeën aanscherpen en uitvoeren
Na de brainstorm werken wij alle ideeën, die van jou en van ons, uit. Die koppelen we terug en werken wij daarna uit tot een campagne-plan. Daarin spelen wij een grote rol maar ook jij als opdrachtgever kan nu niet achterover gaan leunen. Wij hebben namelijk input nodig van jou en jouw medewerkers. Jullie staan elke dag op de winkelvloer of spreken klanten via de servicedesk. Jij weet wat er speelt, dat is ontzettend waardevolle informatie voor ons.
Vinger aan de pols
Wij doen wat wij moeten doen en jij gaat weer terug naar jouw bedrijf. Met ziekmeldingen, nieuwe opdrachten, administratie, inkoop, kortom alle leuke en minder leuke dingen die horen bij ondernemen. De ideeën en plannen zakken weer weg in de dagelijkse rompslomp. Maar nu heb je een PR bureau! Die je soms tot vervelens aan toe (maar altijd met de beste bedoelingen) blijft vragen of het lukt en wanneer we die blogpost kunnen verwachten. Lukt het niet, dan doen wij het ook met alle liefde voor je.
Is dat dan alles wat PR marketing is?
Nee, bij onze geïntegreerde PR campagnes komt natuurlijk veel meer kijken en dat is uiteindelijk wat FNKE doet als PR bureau. Maar het proces is hierboven is wel waar ik bij elke klant, van groot tot klein, in het begin mee te maken krijg. Iets wat ik mij besefte toen ik in één week bij een kleine en grote organisatie precies hetzelfde gesprek zat te voeren.
Dat is voor mij een belangrijk onderdeel wat wij doen: concepten of ideeën die er al zijn naar boven halen, aanvullen, aanscherpen en ze daarna spetterend uitvoeren. Alles om jouw merk bekender, succesvoller en toegankelijker te maken.

Meer blogs
Merkpersoonlijkheid: ontdek het perfecte archetype
Leestijd: 4 mIn deze blog leggen we uit waarom merkpersoonlijkheid belangrijk is en hoe je het juiste archetype kiest voor jouw merk. We bespreken de 12 archetypen met voorbeelden van bekende merken en geven tips om het gekozen archetype in je communicatiestrategie te integreren. Welke kies jij?
Een ijzersterke contentplanning in 3 stappen
Leestijd: 4 mMisschien herken je het? Je krijgt vanuit de hele organisatie verzoeken, ideeën en vragen over mogelijke content. Je gaat als een malle alle content verzamelen en verspreiden, of geeft anderen opdracht dit te doen, om maar zichtbaar te blijven. Maar eigenlijk heb je geen idee of het ook echt wat oplevert en of het je doelgroep raakt. Daarom is er een goede structuur nodig vanuit een weloverwogen contentstrategie. Maar hoe begin je aan zo’n structuur? In deze blog bespreken we de belangrijkste stappen om een effectieve, gestructureerde contentplanning te maken met behulp van het 3H-model.
Hoe ontwikkel je een succesvolle social media campagne?
Leestijd: 5 mOm je social media campagne succesvol te laten zijn, moet je nadenken over zowel de strategische als de creatieve aspecten van je campagne. Een goed plan, mét aantrekkelijke content. In deze blog laten we je zien hoe je een succesvolle social media-campagne kunt ontwikkelen.
Deze 3 elementen bepalen de groeikansen voor jouw bedrijf
Leestijd: 3 mIn onze eerdere blog beschreven we hoe Michella middels het Groeicollege leerde om groeikansen te definiëren voor FNKE. En waarom een groeiverhaal hierin van belang is. Maar naast een groeiverhaal, is het definiëren van concrete groeikansen van belang om er mee aan de slag te kunnen. Hoe definieer je dit voor jouw organisatie?