Waarom kiezen klanten voor FNKE?

  • Communicatie
  • Content marketing
  • PR
Leestijd: 4 m

FNKE Breakdown

Als je op zoek bent naar een contentmarketingbureau met een innovatieve, resultaatgerichte aanpak, dan zit je goed bij FNKE. Met onze basis in Arnhem én Utrecht, maar ervaring door het hele land, combineren we creativiteit, strategie en technologie om merken te helpen groeien. Maar wat maakt ons anders dan andere bureaus? Waarom kiezen klanten voor FNKE? 

Dat kunnen onze klanten het beste zelf vertellen: 

“FNKE is datagedreven en daarnaast een fijne partij om mee samen te werken. Snel schakelen, goede kennis, kritisch en meedenkend. Fijne mensen. FNKE zorgt ervoor dat je doelgroep bereikt wordt door middel van de juiste kanalen.” – Bestuursadviseur, Gemeente Arnhem 

 

“FNKE heeft ons heel goed geholpen met een social media strategie voor onze PR campagnes. De resultaten waren ruim boven de verwachting en ook beter dan voorgaande campagnes.Wil je een professioneel, kundig en vlot bureau, dan kies je voor FNKE.” – Communicatieadviseur Rijkswaterstaat 

 

In twee weken tijd ruim het dubbele aantal conversies dan verwacht. Prachtig resultaat en echt een opsteker voor mijn bedrijf. Daarnaast hele fijne communicatie tijdens de campagne.” – Eigenaar, Succesvolouder.nl 

 Lees meer over deze ervaringen in onze cases. 

Wat maakt FNKE FNKE? 

We kijken met een brede, analytische, strategische en creatieve blik naar communicatie. We kiezen bewust niet voor een specialisme omdat niet iedere communicatievraag hetzelfde specialisme nodig heeft. We zijn de eerste filter om je doelstellingen, content concepten en plannen te bepalen en verzamelen de juiste specialisten om dit te realiseren. Daardoor zijn we wél full service, maar ten allen tijden kritisch. We verkopen je geen blog als we denken dat je doelgroep die niet gaan lezen. We geven je geen ingewikkelde AI workshop als je team daar nog niet klaar voor is. We helpen jou je merk succesvol te maken, daar waar het nodig is. Daarom kiezen klanten voor FNKE.  

Andersom kiezen wij voor klanten op basis van de perfecte match. Onze eigenwijsheid en kritische blik kenmerkt ons als bureau. We zullen ten allen tijden eerlijk tegen je zijn als we denken dat je vraag niet bij ons past en geven je dan een tip voor een andere specialist of ander bureau. 

Bij FNKE kies je voor strategie 

Bij FNKE kies je voor strategie. We starten met een analyse van data en behoeftes om het uitgangspunt van je merk of campagne te begrijpen. We onderzoeken de doelgroep, SEO, online media, concurrentie en context. We bepalen daaruit kansen voor groei op korte en lange termijn. Met persona onderzoek, een 0 meting, of datgene wat nodig is. We vermijden langdradige strategieën en ingewikkelde plannen. Het doel: de campagne zo snel mogelijk lanceren voor direct resultaat en data verrijking. Door je doelgroep kennis te laten maken met je boodschap weet je pas echt waar je verbeteringen en kansen liggen.   

We beginnen een samenwerking daarom met onze ‘Kick-off’. Behoefte en budget kunnen verschillen, daarom heeft de Kick-off verschillende scenario’s waar je uit kunt kiezen, startend met een adviesgesprek en uit te breiden tot een volledige analyse met plan van aanpak. 

Vraag een Kick-off aan

Campagnes en content met doelstellingen, budget en behoeften 

Het moment waarop je analysefase overgaat in de eerste campagne of content, hangt af van jouw organisatie, doelen, budget en strategische voorkeuren. Je kunt een oog hebben voor de lange termijn, maar ook snel resultaten willen zien met een indrukwekkende campagne. Geen zorgen, we balanceren dat. 

Zo zijn we voor Maandag® snel de buhne op gegaan door verhalen te gaan vertellen. Met een eerste analyse (dat de organisatie op een goudmijn aan verhalen zat die aansluit bij de doelgroep die ze willen bereiken) zijn we dus snel content gaan maken en distribueren. Maar dat was slechts het begin van een succesvolle samenwerking met steeds meer uitgedachte contentflows, kanalen en strategieën.  

Lees meer over onze opdracht voor Maandag® 

Een ander verhaal was IF Technology. Voor deze bodemenergie- en duurzaamheidsexpert gingen we full focus op een goed onderzoek en het neerzetten van een lange termijnstrategie. IF Technology wilde hun positionering veranderen, wat verder ging dan een dienst of product op de markt brengen. Daarom begonnen we bij de kern. Doelgroeponderzoek door diepte interviews met de belangrijkste huidige én ex klanten. Vanuit daar deden we een positioneringsanalyse wat zich uitte in een nieuwe corporate story, een huisstijlgids, website optimalisaties en een contentplanning.  

 Lees meer over onze opdracht voor IF Technology. 

Analyse, strategie, content én distributie 

Zo’n strategische aanpak geldt zeker niet alleen als je op zoek bent naar een vast bureau voor je gehele communicatie. Bij FNKE krijg je geen one-size-fits-all.   

Op zoek naar hulp bij een specifieke campagne? We duiken in de context en werken met een kernstrategie, zodat we altijd resultaatgericht te werk gaan. Welke doelgroep moet er geraakt worden? Welke concurrentie is er op die boodschap, in die periode? En heb je voldoende basis om een content concept te maken?  

Behoefte aan hulp bij een specifieke campagne geldt bijvoorbeeld vaak voor gemeentes of overheidsinstanties, die binnen een bepaalde afdeling een gerichte doelstelling hebben voor een geselecteerde groep bewoners. Of het nu gaat om laagbouw wijken in Utrecht waar er schoner gestookt moet worden, buurten met lage inkomens die wel wat energieadvies kunnen gebruiken of een tof evenement van Rijkswaterstaat dat alleen te bezoeken is in bepaalde regio’s. Analyse, strategie, content concept en distributie komen altijd langs bij FNKE. 

Bekijk onze campagnes voor Rijkswaterstaat

Bekijk onze campagnes voor Gemeente Utrecht 

Bekijk onze campagnes voor Gemeente Arnhem 

Zelfs als je ons alleen vraagt om een blogreeks of video te maken zorgen we altijd voor een kernstrategie die terugkomt in de briefing. Zodat er een goed haakje is om het script of de thema’s op te baseren.  

PR, content marketing, positionering…Of gewoon FNKE 

We worden nog steeds vaak gevonden op ‘PR bureau Arnhem’, hoewel PR al lang niet meer samenvat wat we doen. Geen probleem, want in 100% van de gevallen is men niet op zoek naar PR, maar naar het succesvol maken van een merk. PR is het bekende haakje dat men nog vaak denkt nodig te hebben. De zoektocht naar een ‘communicatiebureau’ of ‘content marketing bureau’ groeit inmiddels. Wij kiezen niet, maar focussen ons wel op content marketing, omdat dat de kern is van wat we doen. Kiezen of uitsluiten zou zonde zijn van al die mooie combinaties die we kunnen maken. We helpen je om je merk succesvol te maken. 

 

Nieuwsgierig?

Vraag een kennismaking aan

6

Meer blogs

FNKE breidt uit!

Leestijd: 2 m

Je leest het goed. FNKE groeit! Je kent ons misschien als klein, bruisend bureau met een grote flexibele schil. Komend jaar zijn we klaar voor meer, we zetten in op groei. We zetten de turbo aan – met een groter team, meer expertise en... tromgeroffel...een gloednieuwe locatie! 

Alles is PR

Leestijd: 4 m

Bij FNKE vinden we dat alles PR is. Of het nu gaat om een social post die viral gaat, een sterke merk commercial, of een goed verhaal vanuit je doelgroep, alles draagt bij aan de PR-waardigheid van je organisatie. Vaak krijgen we nog steeds de vraag: kun je ons helpen met PR? Waarbij we eindigen in een allesomvattende communicatiestrategie. Want: alles is PR. We leggen het je uit. 

Hoe maak je een groeiverhaal?

Leestijd: 3 m

Door het Groeicollege dat Michella volgde realiseerde we ons als team dat veel bedrijven struggelen met hun groeiverhaal. Om je organisatie gezond te laten groeien heb je een groeiverhaal nodig. Dat geeft je urgentie en inzicht in je groeikansen. In deze blog geven we je handvatten hoe je een concreet groeiverhaal maakt én geven we tips hoe je hier aan blijft werken. Want hier aan blijven werken, terwijl de dagelijkse zaken doorlopen, dát is misschien wel het allerbelangrijkste en het allermoeilijkste.

Goed verhaal… maar hoe krijg je écht online invloed?

Leestijd: 2 m

Regelmatig krijg ik de vraag: “waarom sta ik niet hoger in Google?” Of: “hoe zorg ik ervoor dat mensen gegarandeerd ingaan op een actie?” Of dit nu gaat om een Facebook advertentie, website formulier of oproep tot contact, de verwachtingen zijn soms hoog. Het antwoord is lang niet zo simpel als de vragen. Hoe krijg je dan wel echt online invloed? Lees verder en ik leg je uit hoe dit te maken heeft met ons reptielenbrein die opgeslokt wordt door alle slimme online algoritmes…