FNKE Breakdown
Tegenwoordig zijn klanten en prospects minder voorspelbaar en is het lastiger om ze te beïnvloeden tot aankoop. Het onderhouden van je klantrelaties is hierbij key. Met een CRM-systeem in HubSpot bouw je een duurzame relatie op met je klanten, zodat ze meer gebruik gaan maken van je diensten en producten.
Waarom gebruik maken van een CRM-systeem?
Bij FNKE maken we gebruik van een customer relationship management (CRM) systeem om huidige en toekomstige klantrelaties te onderhouden en optimaliseren. Een goede relatie opbouwen en onderhouden met je klanten en prospects is van cruciaal belang als je met je bedrijf wil groeien. In een CRM-systeem verzamel je alle gegevens van je klanten overzichtelijk op een centrale plek. Gartner voorspelt dat in 2021 het CRM-systeem op nummer 1 staat in de ranglijst van zakelijke software. Een CRM-systeem is daarom onmisbaar in jouw bedrijfsstrategie.
Sluit meer deals met een betere klantrelatie
Groeit je bedrijf, dan groeit je klantendatabase vaak met je mee. Wij merken dat het hierdoor steeds lastiger is om de contactmomenten met klanten en prospects op een centrale plek te verwerken en de communicatie te stroomlijnen. Met een goed CRM-systeem zorg je dat je betrokken blijft bij je klanten en prospects en je gemakkelijk inspeelt op belangrijke momenten in het leven van de klant (zoals verjaardagen, jubilea, mijlpalen etc). En dat niet alleen, uit onderzoek blijkt dat de relatie met de klant een belangrijke factor is voor de klantbeleving. Betrokkenheid en keuzevrijheid van de klant, bijvoorbeeld in de communicatiekanalen en diensten, blijken hierbij de meest bepalende factoren.
De voordelen van het HubSpot CRM-systeem
Met het gratis cloudgebaseerde CRM-systeem van HubSpot stroomlijn je de processen van je marketing, sales en klantcommunicatie. Zo verbeter je niet alleen de prestaties, maar genereer je ook nieuwe leads, sluit je deals en bouw je een duurzame relatie op met je klanten. Heb je een groot klantenbestand? Met het CRM-systeem van HubSpot kan je 1.000.000 contacten toevoegen en een onbeperkt aantal gebruikers. Mooi meegenomen: het CRM-systeem blijft altijd gratis!
Sluit meer deals met een CRM-systeem in HubSpot
Met een CRM-systeem heb je het beste van twee werelden: het is sales gedreven, maar relatie gestuurd. De focus ligt op het opbouwen en onderhouden van een goede relatie met klanten en leads. Door klanten te werven en ze aan je te binden, zorg je er uiteindelijk voor dat je dit terugziet in je sales. Daarnaast krijg je meer inzicht in de behoeften van je klanten en leads, zodat je hier slim op in kan spelen. Vraag nu een gratis demo aan en ontdek hoe jij meer deals kan sluiten met een CRM-systeem in HubSpot!

Meer blogs
In 5 stappen naar een goede website flow
Leestijd: 5 mIdealiter heb je je websiteflow meteen op de rit bij het bouwen van een nieuwe website, maar het is nooit te laat. Worden de juiste pagina’s niet bezocht? Of krijg je niet voldoende conversie? Dan is er reden genoeg om een nieuwe website flow te maken. We geven je daarom vijf stappen waarmee je een website flow kunt bouwen om jouw doelen te behalen.
Stappenplan: zo maak je een buyer persona
Leestijd: 7 mÉén van de grootste valkuilen van organisaties is dat ze na het formuleren van hun merkverhaal meteen overgaan tot zenden, via advertenties, blogs of social posts. Maar voordat je met je marketingbudget gaat smijten is het goed om te beseffen dat ook jouw doelgroep wat te vertellen heeft. Sterker nog: zonder te luisteren naar je klanten is elke euro die je uitgeeft gebaseerd op aannames. De kans is groot dat je boodschap niet goed aansluit bij hun behoeften. Ga daarom in gesprek met je doelgroep. Maak de verbinding en zet ze in beweging.
Bepaal je doelgroep met deze 6 simpele vragen
Leestijd: 4 mEr zijn allerlei redenen te bedenken waarom iets wel of juist niet werkt. Maar één van de belangrijkste succesfactoren zien we vaak over het hoofd: inzicht in je doelgroep. Want als je niet precies weet op wie je je richt, is elke uiting een lucky shot. Begin daarom altijd met het bepalen van je doelgroep.
Een content marketing plan opstellen in 7 stappen
Leestijd: 4 mJe zit er misschien al helemaal klaar voor. De content planning voor de komende maand zit vastgebrand in je gedachten en er lijkt niets mis te gaan. Vol goede moed plaats je wekelijks een leuke inhaker op social media, over Nationale Pannenkoekdag, de Dag van de Vrede of de Warmetruiendag. Maar ho, wacht. Wat is het doel van deze content? Wie is je doelgroep? En op welke kanalen is je doelgroep actief?