FNKE Breakdown
Hoe ik dat toch doe, dat wekelijks bloggen, is een veelgestelde vraag wanneer ik spreek met eigenaren of directeuren van andere bureaus. Nu ben ik al een tijdje stil en stel ik mijzelf dezelfde vraag. Mijn laatste blog dateert van weken geleden. Hoe deed ik dat in de periode daarvoor? Voordat ik daarop in ga, blik ik even terug op de afgelopen periode. Want man, wat was het hectisch!
FNKE op tilt
In oktober en november stond FNKE op tilt! Wij startte die week voor drie nieuwe klanten: Binnenstad Arnhem, ProRail & SodaStream, én lanceerde wij de #invloedopjegeld campagne voor Knab met een kick-off in Hoofddorp. Bovendien bedachten en creëerden we in een week tijd een activatie voor Sodastream op de Dag van Duurzaamheid, gevolgd door de succesvolle lancering van de Walk of Shame campagne. Ondertussen wonnen wij ook nog een te gekke pitch van een mooi energiemerk.
Vele avonden gingen op aan het werken voor klanten in plaats van het werken aan FNKE. De focus verschoof omdat de drukte extreem toenam. Ik hield mij daardoor niet meer aan de policy binnen onze cirkel (soort huisregel binnen ons organisatiemodel Holacracy) dat je elke dag een half uur besteed aan het vergroten van je kennis en 1 keer per maand een blog oplevert.
Blogs lezen = blog-inspiratie
In een ‘normale’ week lees ik dagelijks mijn Feedly lijst. Lezen stimuleert mijn creativiteit, zorgt voor verhelderende insights en helpt mij bij het heruitvinden van PR. Het voedt mij met ideeën waardoor ik kan bloggen. Omdat deze hele cyclus was verstoord, lukte het mij dus ook niet om te bloggen.
Vanmorgen zag ik in mijn next actions een reminder om vandaag een blog te publiceren. Het ontbrak mij aan een onderwerp tot ik meerdere taken kon afvinken en zag wat een shitload aan werk ons team in de afgelopen weken heeft opgeleverd. Met een trots gevoel blikte ik terug, stond even stil bij het moment en had daarmee een onderwerp te pakken.

Meer blogs
Een ijzersterke contentplanning in 3 stappen
Leestijd: 4 mMisschien herken je het? Je krijgt vanuit de hele organisatie verzoeken, ideeën en vragen over mogelijke content. Je gaat als een malle alle content verzamelen en verspreiden, of geeft anderen opdracht dit te doen, om maar zichtbaar te blijven. Maar eigenlijk heb je geen idee of het ook echt wat oplevert en of het je doelgroep raakt. Daarom is er een goede structuur nodig vanuit een weloverwogen contentstrategie. Maar hoe begin je aan zo’n structuur? In deze blog bespreken we de belangrijkste stappen om een effectieve, gestructureerde contentplanning te maken met behulp van het 3H-model.
In 4 stappen naar een sterk content concept
Leestijd: 4 mEr is steeds meer online materiaal en iedereen wil zijn boodschap kwijt. Maar hoe kom je tot een goed content concept waarmee je voldoende opvalt én aansluit bij de behoefte van je doelgroep? Dit is cruciaal is voor het slagen van jouw campagne. In deze blog beschrijven we 4 stappen die jou helpen om tot een goed content concept te komen.
Hoe ontwikkel je een succesvolle social media campagne?
Leestijd: 5 mOm je social media campagne succesvol te laten zijn, moet je nadenken over zowel de strategische als de creatieve aspecten van je campagne. Een goed plan, mét aantrekkelijke content. In deze blog laten we je zien hoe je een succesvolle social media-campagne kunt ontwikkelen.
8 creatieve schrijftips voor content marketing
Leestijd: 4 mJe kent het wel. Het is weer tijd om de wekelijkse nieuwsbrief te schrijven of je moet aan de slag met dat persbericht over saaie jaarcijfers. Je verzint tussenkopjes, plakt alle informatie in een document en beschrijft het wie, wat, waar, waarom en hoe in de intro. Het schrijven gaat op de automatische piloot en je tekst heeft weinig creativiteit. Tijd om daar wat geur en kleur in te gooien! Tijd om je content marketing naar het volgende niveau te tillen!