Wat is de waarde van PR voor jou als Gadgetgear

Opinie

FNKE breakdown

Deel 2 in de serie over de waarde van PR voor klant/blogger/vlogger/influencer/journalist/iets anders. Arjan Olsder, hoofdredacteur van Gadgetgear, wat is de waarde van PR voor jou?

Wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Arjan Olsder, hoofdredacteur van GadgetGear.nl.

Wat is PR voor jou als journalist / blogger?

Het is vitaal voor het dagelijks nieuws. Als het om productnieuws is het dé bron van snel te schrijven berichten. Fact checken is doorgaans niet heel hard nodig. Wel is het belangrijk dat persberichten ‘toegankelijk’ zijn. Zeker tijdens beurzen zijn er veel persberichten die afvallen. Simpelweg doordat ik niet meteen (of binnen 1 klik) het fotomateriaal heb of doordat het een enorme ongestructureerde letterbrij is.

Wat is jouw ervaring met PR (bureaus)?

Het gros is echt top. Maar ja, ze moeten in eerste instantie allemaal iets van mij. Pas wanneer je de vraag andersom gaat stellen kom je er achter hoe je op waarde wordt geschat. En ja, dat heeft ook impact op het plezier dat je hebt wanneer je met het bureau werkt en hoeveel van mijn tijd ze krijgen wanneer het druk is.

Wat verwacht je van een PR-bureau?

Dat ze er aan werken dat ik snel en simpel mijn verhaal kan brengen. Materialen moeten klaar staan en berichten moeten duidelijk zijn. Ik wil niet eerst moeten bellen om vragen te stellen of 36x klikken in een stomme dropbox om bij de juiste foto te komen.

Waar zit voor jou de waarde van PR?

PR zorgt er voor dat het hele verhaal bij de journalist komt. Ik ontkom er niet aan ook nieuws uit andere bronnen te tappen, maar dat kost veel tijd. Immers moet ik nieuwsberichten van verschillende partijen gaan vergelijken om te kijken wie wat waar heeft bij verzonnen dan wel uit eigen ervaring heeft getapt.

Wat is goede PR?

Goede PR bevat niet al teveel hyperbolen. Gewoon zeggen wat je me brengt is genoeg. Ik bepaal zelf wel hoe enthousiast het nieuws mij maakt 😉

Wat is slechte PR?

Incomplete berichten en de verwachting dat ik wel achter foto’s aan bel. Of nog erger, dat ik account gegevens voor één of andere vage perssite ga onthouden om aan één foto van het product te komen. Langzame PR is slechte PR. Heb ik te weinig geduld voor. 

De waarde van PR voor:

Gerelateerde blogs

Bekijk alle blogs arrow-right-icon