Tone of voice

FNKE breakdown

Onlangs heb ik voor een klant een ‘tone of voice’ document gemaakt. Op zoek naar nieuwe inzichten en manieren om deze ‘tone of voice’ vast te stellen, stuitte ik op dit artikel op Frankwatching: “Vier valkuilen voor de toon van je content”. Ik moest eraan denken toen ik een verzending maakte in Mailchimp en mij tijdens het wachten de Paperbuddy werd aangeboden. Briljant uitgevoerd en het past helemaal bij de tone of voice van Mailchimp.

Tone or voice?

“Voor we kijken naar de valkuilen een klein intermezzo over tone of voice. Toon is belangrijk. Maar staat in content niet alleen. Het is onderdeel van het grotere begrip ‘tone of voice’. Vandaag de dag zijn die twee begrippen losgetrokken. Zo stond tone of voice over het algemeen voor de mate waarin het karakter van je onderneming zichtbaar is in de woorden die je schrijft en spreekt. Het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Wat voor indruk laat dat achter? Die twee knippen we los in tone en voice.”

Gerelateerde blogs

Bekijk alle blogs arrow-right-icon