Pak de regie in de customer journey

Content marketing

FNKE breakdown

In dit overzichtelijke, met goede voorbeelden verrijkte, blog op Marketingfacts gaat het over aanhoudende aandacht voor je klant. Niet eenmalig via de customer journey, maar constant. Daarnaast maak je als bedrijf écht het verschil als je de klant nog verder meeneemt in het beslissingsproces. Daar kan de zonnepaneel-leverancier waar ik een offerte heb aangevraagd nog een voorbeeld aan nemen…

McKinsey’s invloedrijke, klassieke customer journey model stamt alweer uit 2009. Zelf vonden ze het tijd worden voor een update, we zijn immers zes jaar verder.

Marketeers moeten adequaat reageren op klanten binnen de customer journey? Jammer, dit is alweer een achterhaalde aanpak volgens de McKinsey consultants David C. Edelman en Marc Singer. Om de concurrent voor te zijn, moet je niet reageren maar de regie in de customer journey pakken. Dat klinkt goed, maar hoe ziet dit nieuwe model er dan uit?

 De nieuwe customer journey
customer-journey-mckinsey

Gerelateerde blogs

Bekijk alle blogs arrow-right-icon