FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

Pitchen is niet gratis ideeën shoppen

Leestijd: 2 m

In de afgelopen maanden hebben wij het nu twee keer meegemaakt. Je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek, maar belandt opeens in de voorfase van een pitch. Zo mochten wij recentelijk vertellen over ons werk, wat wij allemaal kunnen en voor wie wij dat eerder deden. Op onze beurt stelde wij verhelderende en soms kritische vragen. Aan het einde van het gesprek werden wij bedankt voor onze tijd en er zou nog contact worden opgenomen.

The Joneses: data gedreven PR sinds 2009

Leestijd: 2 m

Bij FNKE doen we aan Marketing PR. Wij introduceren nieuwe merken of producten aan de beoogde doelgroep. Dat doen we door het beïnvloeden van de beïnvloeders, al klinkt dat schimmig. In de film The Joneses wordt dé perfecte familie geplugd in een ‘willekeurige buurt’, een all American Suburb. De gezinsleden van deze perfecte familie dragen de meest trendy kleding, gebruiken de nieuwste gadgets en genieten van een prachtig interieur. En zodra er een nieuw model op de markt komt, dan hebben zij het direct. Buurtbewoners kunnen niet achterblijven.

RIP het ouderwetse uurtje factuurtje

Leestijd: 3 m

Het uurtje factuurtje model is ziek en hopeloos ouderwets. Bij rvg worstelden wij er al jaren mee en nu bij FNKE is het same-same-but-different. Tijdens mijn zoektocht naar de oplossing, las ik het boek the Marketing Agency Blueprint van Paul Roetzer. In hoofdstuk één gaat hij in op het elimineren van “Billable Hours”, waarbij bureau’s weggaan van het uurtje-factuurtje principe en zich bewegen naar resultaatgerichte samenwerking op basis van toegevoegde waarde.

Meten is weten

Leestijd: 2 m

“We meten wat af bij FNKE”, dat riep ik een paar weken geleden al, net nadat de discussie over PR-waarde weer eens de kop opstak. Inhoudelijk vertelde ik toen nog niet over de hoed en de rand. In dit blog doe ik dat vandaag wel, waarbij ik inzoom op de nulmeting.

Een fantastisch blog, maar geen traffic

Leestijd: 2 m

Met bloggen kun je een autoriteit worden binnen jouw branche. Dus je start met bloggen. Je investeert flink in het bedenken van verhaallijnen. Bijvoorbeeld op basis van alle vragen die je ooit gesteld zijn. De vragen poppen één voor één bij je op, maar het omzetten naar verhaallijnen blijkt wat lastiger. Je pakt de issuekalender erbij en komt tot de conclusie dat je alle zinvolle haakjes al wel kent. Moederdag in mei, Vaderdag in juni en Kerst in december. Er zijn vast nog meer leuke, seizoensgebonden inhakers te vinden, gebruik daar je gezonde verstand voor.

Goed bloggen met een schrijfplan

Leestijd: 4 m

Wil je sneller en beter bloggen? Heb je moeite met opgang komen als je een tekst moet schrijven? Wij helpen je met ons schrijfplan! Wij werken volgens de inbound methodologie. Daarvoor heb je veel content nodig. Iemand in huis hebben die dus goed en snel over allerlei onderwerpen kan schrijven én een beetje verstand heeft van SEO, is dan wel handig. Ook al ben je niet bezig met inbound, goede blogs helpen jouw bedrijf sowieso verder. Ben je wel benieuwd hoe het zit met inbound PR? Download dan het gratis whitepaper.

Merk om van te houden: Red Wing Shoe Company

Leestijd: 2 m

Bij FNKE werken wij voor merken waarvan wij houden en waar wij vier kliks mee hebben. Maar de wereld is groot en gevuld met andere merken waar wij stiekem ook wel een beetje verliefd op zijn. Red Wing Shoe Company is zo’n merk. In 1905 begint Charles Beckman samen met 14 investeerders Red Wing Shoe Company. Het doel van het bedrijf: comfortabele werkschoenen maken voor houthakkers, boeren en mijnwerkers. Er is blijkbaar vraag naar want het bedrijf is gelijk een groot succes.

Waarom kiezen voor een PR bureau?

Leestijd: 2 m

Omdat je graag bekender, succesvoller en toegankelijker wilt worden. Dat is het korte antwoord. Het lange antwoord? Of het nou een familiebedrijf is met een paar medewerkers of een groot, landelijk opererend bedrijf, ze zijn gepassioneerd over wat ze doen. Dat maakt dat ze zich moeilijk los kunnen maken van de dagelijkse gang van zaken, om eens afstand te nemen en te kijken wat er beter kan. Of om de ideeën die net onder de oppervlakte borrelen, boven water te krijgen en uit te gaan voeren. Die tijd is er niet of wordt niet genomen.

FNKE 5-stappenplan om waardevolle bloggers te herkennen

Leestijd: 3 m

Journalisten gaan bloggen, bloggers worden steeds journalistieker en je kleine buurjongen is een megaster op Youtube. Wie heeft het overzicht nog? En wat moet je als PR bureau met aanvragen voor samples van mensen van wie je nog nooit hebt gehoord? Kortom, hoe herken je waardevolle bloggers en vloggers voor jouw merk?

Het belang van bloggen

Leestijd: 2 m

Blogs, ze vliegen je om de oren. Iedere maand komen er bijna 34 miljoen nieuwe blogposts bij, maar waarom zijn ze zo succesvol en waar moet je aan denken als je een succesvolle blog wil beginnen? Bloggen is tegenwoordig dé manier om je bedrijf op de kaart te zetten. Ook bedrijfsblogs vervullen de informatiebehoefte en specialiseren zich op een vakgebied. Het vertellen van verhalen over je organisatie, de manier van werken of de kennis die het bedrijf beschikt geeft je organisatie aanzien en identiteit. Het succes achter blogs is het gemak. De lezer googled naar ‘hoe schrijf je goede content’ en klikt op een blog om te lezen hoe een bedrijf haar content maakt.

Wij verzorgen

Content marketing, Positionering & Branding, Marketing PR