FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

Bepaal je doelgroep met deze 6 simpele vragen

Leestijd: 4 m

Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom iets wel of juist niet werkt. Maar één van de belangrijkste succesfactoren zien we vaak over het hoofd: inzicht in je doelgroep. Want als je niet precies weet op wie je je richt, is elke uiting een lucky shot. Begin daarom altijd met het bepalen van je doelgroep.

Every little thing is gonna be allright, zolang je marketing gericht is op je doelgroep

Leestijd: 2 m

Wat ik kom brengen bij FNKE? Zoals een wijze reggae muzikant altijd zei: Every little thing is gonna be allright. Positiviteit. Dat is één van de belangrijkste kenmerken die ik nastreef en waarvan ik geloof dat het je leven en werk een stuk makkelijker maakt. Waarom denken in rampscenario's als je je ook op kansen kunt focussen? Gaat iets niet zoals verwacht? Misschien is het vooral een kans tot verbetering. En wat ging er wél goed?

8 copywriting tips om je content te verbeteren

Leestijd: 4 m

Wil je dat content marketing iets oplevert, dan moet je met sterke copywriting voor de dag komen. Content marketing heeft doelgroepgerichte copywriting nodig die de lezer raakt. Goede copywriting als onderdeel van content marketing, draagt bij aan terugkerende bezoekers en een langdurige klantrelatie. Maar hoe zorg je voor copywriting dat waarde toevoegt aan je content?

SEO en autoriteit: dit moet je weten – deel 3

Leestijd: 3 m

Met een SEO geoptimaliseerde website wordt je gevonden door je doelgroep. Door je website SEO te optimaliseren scoor je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google. Wist je dat de eerste vijf zoekresultaten in Google 68% van de kliks ontvangen? Slechts 6% bekijkt de tweede of derde pagina in Google. Met een SEO-proof website vindt de doelgroep jou, in plaats van andersom. Dat past perfect in het straatje van Inbound PR en marketing, waar het draait om pull in plaats van push.

6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren – deel 2

Leestijd: 4 m

Achter de technische kant van SEO gaat meer schuil dan je denkt. Het optimaliseren van je URL-structuur, een snelle laadtijd van je website en de juiste headers betekenen veel voor de vindbaarheid van je website. In dit blog 6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren. Met SEO-proof content zorg je dat je doelgroep je vindt. Het is belangrijk dat je content SEO-proof is, want je hebt natuurlijk jouw toffe video en interessante blog niet voor niks gemaakt. Met een SEO geoptimaliseerde website vindt je doelgroep jou in plaats van andersom.

Een slecht verhaal met goede afloop

Leestijd: 6 m

Ik neem je mee naar 28 juni 2019. Na het afscheidsfeestje van Paul, kwam ik thuis en stootte ik mijn knie. Een droge, maar harde botsing. In de nacht die volgde voel ik dat ik ziek werd. Dus de volgende ochtend bezocht ik de huisarts. De wachttijd was ruim 1,5 uur en ik verging van de pijn. Daarom werd ik naar het ziekenhuis doorverwezen. Een foto en meerdere pijnlijke momenten later, stond ik weer buiten. Er was mechanisch niets aan de hand, dus taak voor de huisarts om het verder op te pakken. De huisarts schreef pijnstilling en ontstekingsremmers voor. Maar verder was er geen noodzaak om mij thuis te bezoeken. In de uren die volgden werd ik doodziek, totdat ik uiteindelijk in een septische schok belandde. Ik kon niet goed meer ademen, had een temperatuur van 35 graden en was enorm suf. Door snel ingrijpen van mijn partner werd ik op tijd thuis opgehaald door de ambulance. Ik probeerde me zo goed mogelijk voor te doen voor onze kinderen, daarna lag ik gevoelsmatig binnen een paar minuten in het ziekenhuis.

7 tips voor SEO-proof content – deel 1

Leestijd: 5 m

Met SEO-proof content zorg je dat je wordt gevonden door je doelgroep. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen op jouw website en content scoor je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google. Het is belangrijk om je content SEO-proof te maken, want de eerste vijf zoekresultaten in Google ontvangen 68% van de kliks. Slechts 6% bekijkt de tweede of derde pagina in Google. Dus, op naar die 1-0 voorsprong!

Wat kost content marketing?

Leestijd: 3 m

Je kunt oneindig geld uitgeven aan content marketing. Maar belangrijker is: wat zijn je doelen? Stel doelen en KPI’s op, doe een nulmeting en bepaal wat je het komende jaar wil bereiken. Wil je een stijging van 10% in het aantal whitepaper downloads? Wil je een social media campagne draaien met <€0,05 kosten per klik? Wil je ten minste X aantal bezoekers op je event? Wat je doel ook is, het is belangrijk om dit scherp te hebben voordat je begint met de uitvoer van je plan. Want zonder doelen en KPI’s kun je ook niet meten of je je werk goed hebt gedaan en of je geld goed is ingezet.

Sluit meer deals met een CRM-systeem in HubSpot

Leestijd: 2 m

Bij FNKE maken we gebruik van een customer relationship management (CRM) systeem om huidige en toekomstige klantrelaties te onderhouden en optimaliseren. Een goede relatie opbouwen en onderhouden met je klanten en prospects is van cruciaal belang als je met je bedrijf wil groeien. In een CRM-systeem verzamel je alle gegevens van je klanten overzichtelijk op een centrale plek. Gartner voorspelt dat in 2021 het CRM-systeem op nummer 1 staat in de ranglijst van zakelijke software. Een CRM-systeem is daarom onmisbaar in jouw bedrijfsstrategie.

Een content marketing plan opstellen in 7 stappen

Leestijd: 4 m

Je zit er misschien al helemaal klaar voor. De content planning voor de komende maand zit vastgebrand in je gedachten en er lijkt niets mis te gaan. Vol goede moed plaats je wekelijks een leuke inhaker op social media, over Nationale Pannenkoekdag, de Dag van de Vrede of de Warmetruiendag. Maar ho, wacht. Wat is het doel van deze content? Wie is je doelgroep? En op welke kanalen is je doelgroep actief?

Waarom je marketing automation moet inzetten

Leestijd: 4 m

Het doel van marketing automation is om de juiste content op het juiste moment onder de aandacht te brengen bij je leads, zodat zij uiteindelijk klant en ambassadeur worden. Met marketing automation genereer je nieuwe leads die je vervolgens aan je merk bindt. Alle gegevens van je leads worden opgeslagen in je marketing automation systeem, waardoor gepersonaliseerde content automatisch wordt verstuurd en jij het gedrag van je lead op de voet kunt volgen.

Wat is content marketing?

Leestijd: 4 m

Bij FNKE omschrijven we content marketing als volgt: Content marketing is een strategisch marketing en business proces gefocust op het creëren en distribueren van waardevolle en relevante content. De focus ligt op het proactief zoeken naar onderwerpen die passen bij de leefwereld van de doelgroep en vraagstukken waar de doelgroep (bewust of onbewust) mee zit. Met content trekken we de doelgroep aan en beantwoorden we hun vragen. De content delen we op kanalen waar de doelgroep te vinden is én waar de doelgroep ons kan vinden, met als doel het opbouwen van een langdurige relatie, het creëren van kansen en het sluiten van deals.

Wij zijn FNKE.

Eigenwijs. Creatief. Databedreven.