FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

SEO en autoriteit: dit moet je weten – deel 3

Leestijd: 3 m

Met een SEO geoptimaliseerde website wordt je gevonden door je doelgroep. Door je website SEO te optimaliseren scoor je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google. Wist je dat de eerste vijf zoekresultaten in Google 68% van de kliks ontvangen? Slechts 6% bekijkt de tweede of derde pagina in Google. Met een SEO-proof website vindt de doelgroep jou, in plaats van andersom. Dat past perfect in het straatje van Inbound PR en marketing, waar het draait om pull in plaats van push.

6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren – deel 2

Leestijd: 4 m

Achter de technische kant van SEO gaat meer schuil dan je denkt. Het optimaliseren van je URL-structuur, een snelle laadtijd van je website en de juiste headers betekenen veel voor de vindbaarheid van je website. In dit blog 6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren. Met SEO-proof content zorg je dat je doelgroep je vindt. Het is belangrijk dat je content SEO-proof is, want je hebt natuurlijk jouw toffe video en interessante blog niet voor niks gemaakt. Met een SEO geoptimaliseerde website vindt je doelgroep jou in plaats van andersom.

7 tips voor SEO-proof content – deel 1

Leestijd: 5 m

Met SEO-proof content zorg je dat je wordt gevonden door je doelgroep. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen op jouw website en content scoor je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google. Het is belangrijk om je content SEO-proof te maken, want de eerste vijf zoekresultaten in Google ontvangen 68% van de kliks. Slechts 6% bekijkt de tweede of derde pagina in Google. Dus, op naar die 1-0 voorsprong!

Wat kost content marketing?

Leestijd: 3 m

Je kunt oneindig geld uitgeven aan content marketing. Maar belangrijker is: wat zijn je doelen? Stel doelen en KPI’s op, doe een nulmeting en bepaal wat je het komende jaar wil bereiken. Wil je een stijging van 10% in het aantal whitepaper downloads? Wil je een social media campagne draaien met <€0,05 kosten per klik? Wil je ten minste X aantal bezoekers op je event? Wat je doel ook is, het is belangrijk om dit scherp te hebben voordat je begint met de uitvoer van je plan. Want zonder doelen en KPI’s kun je ook niet meten of je je werk goed hebt gedaan en of je geld goed is ingezet.

Sluit meer deals met een CRM-systeem in HubSpot

Leestijd: 2 m

Bij FNKE maken we gebruik van een customer relationship management (CRM) systeem om huidige en toekomstige klantrelaties te onderhouden en optimaliseren. Een goede relatie opbouwen en onderhouden met je klanten en prospects is van cruciaal belang als je met je bedrijf wil groeien. In een CRM-systeem verzamel je alle gegevens van je klanten overzichtelijk op een centrale plek. Gartner voorspelt dat in 2021 het CRM-systeem op nummer 1 staat in de ranglijst van zakelijke software. Een CRM-systeem is daarom onmisbaar in jouw bedrijfsstrategie.

Een content marketing plan opstellen in 7 stappen

Leestijd: 4 m

Je zit er misschien al helemaal klaar voor. De content planning voor de komende maand zit vastgebrand in je gedachten en er lijkt niets mis te gaan. Vol goede moed plaats je wekelijks een leuke inhaker op social media, over Nationale Pannenkoekdag, de Dag van de Vrede of de Warmetruiendag. Maar ho, wacht. Wat is het doel van deze content? Wie is je doelgroep? En op welke kanalen is je doelgroep actief?

Waarom je marketing automation moet inzetten

Leestijd: 4 m

Het doel van marketing automation is om de juiste content op het juiste moment onder de aandacht te brengen bij je leads, zodat zij uiteindelijk klant en ambassadeur worden. Met marketing automation genereer je nieuwe leads die je vervolgens aan je merk bindt. Alle gegevens van je leads worden opgeslagen in je marketing automation systeem, waardoor gepersonaliseerde content automatisch wordt verstuurd en jij het gedrag van je lead op de voet kunt volgen.

Wat is content marketing?

Leestijd: 4 m

Bij FNKE omschrijven we content marketing als volgt: Content marketing is een strategisch marketing en business proces gefocust op het creëren en distribueren van waardevolle en relevante content. De focus ligt op het proactief zoeken naar onderwerpen die passen bij de leefwereld van de doelgroep en vraagstukken waar de doelgroep (bewust of onbewust) mee zit. Met content trekken we de doelgroep aan en beantwoorden we hun vragen. De content delen we op kanalen waar de doelgroep te vinden is én waar de doelgroep ons kan vinden, met als doel het opbouwen van een langdurige relatie, het creëren van kansen en het sluiten van deals.

Wat levert content marketing op?

Leestijd: 4 m

Content marketing draait om het onder de aandacht brengen van relevante content voor de doelgroep, geschreven voor de fase waarin de doelgroep zich bevindt. Content marketing is uitermate geschikt voor leadgeneratie. Maar de ene lead is de andere niet. Bepaal waar een lead aan moet voldoen en maak op basis daarvan buyer persona's. Zo weet je precies voor wie je content moet maken en hengel je de juiste leads binnen. Met een goede content marketing strategie haal je nieuwe leads binnen die je vervolgens door de funnel begeleid. Met de juiste content, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep, verander je nieuwe bezoekers in marketing- en sales qualified leads en uiteindelijk in klanten.

De 7 content marketing trends van 2020

Leestijd: 4 m

Content marketing is hot en mag niet ontbreken in je strategie. Ieder communicatiebureau op de hoek claimt inmiddels de term. Het is een manier om je doelgroep met een zachte landing in aanraking te brengen met je merk. Wij onderzochten de ontwikkelingen en geven jou een overzicht met de trends van 2020.

8 creatieve schrijftips voor content marketing

Leestijd: 4 m

Je kent het wel. Het is weer tijd om de wekelijkse nieuwsbrief te schrijven of je moet aan de slag met dat persbericht over saaie jaarcijfers. Je verzint tussenkopjes, plakt alle informatie in een document en beschrijft het wie, wat, waar, waarom en hoe in de intro. Het schrijven gaat op de automatische piloot en je tekst heeft weinig creativiteit. Tijd om daar wat geur en kleur in te gooien! Tijd om je content marketing naar het volgende niveau te tillen!

Beter bloggen met Google Analyticsdata

Leestijd: 4 m

Het is populair om vooruit te kijken en allerlei wilde voorspellingen te doen. Helaas wordt er maar weinig gecontroleerd of al die wilde voorspellingen ook daadwerkelijk uitkomen. Daarom kijk ik liever terug in de data om te kijken welke blogs succesvol waren en waar we in 2017 op kunnen voortborduren. In het verleden behaalde resultaten bieden namelijk een prima houvast voor de toekomst.

Wij zijn FNKE.

Eigenwijs. Creatief. Databedreven.