FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

Hoe krijg ik draagvlak voor mijn advies als content expert?

Leestijd: 4 m

Misschien herken je het: je bent in een fase van je carrière waarin je je bescheidenheid aan de kant moet zetten en moet omarmen dat je expert bent. In mijn geval content expert. Je hebt kennis van zaken en kunt op basis daarvan een goed advies geven. Maar dat je een goed advies ‘kunt’ geven, wil nog niet zeggen dat je dit doet. Hoe zorg je als expert dat je gesprekspartner, klant of opdrachtgever jouw advies overneemt? Ik ben met dit vraagstuk aan de slag gegaan, om mezelf verder te ontwikkelen.

Een mijlpaal: ik werk 10 jaar bij RVG/FNKE!

Leestijd: 4 m

2022 is een bijzonder jaar. Ik blies maar liefst 10 kaarsjes op de taart uit. 10 jaar in dienst bij RVG. Het begon in 2012. Ik trok destijds de stoute schoenen aan en belde de “de eigenaar van toen nog RVG Communicatie” om te vragen of hij, ondanks dat er geen vacature was, wellicht een leuke baan voor me had. Diezelfde middag nog zat ik bij Bram op kantoor, en twee weken later hielp ik met de verhuizing naar het nieuwe kantoor in het WTC in Arnhem om daarna meteen aan de slag te gaan.

Mijn nieuwe normaal staat in het teken van focus

Leestijd: 3 m

Ook 2021 was een jaar dat in het teken stond van het nieuwe, corona gerelateerde, normaal. Naast dit nieuwe normaal, bleek er voor mij ook een nieuw normaal te zijn ontstaan. In mijn laatste blog schreef ik over mijn ziek zijn, revalidatie en energieniveau. Toen wist ik nog niet wat 2021 allemaal in petto had. 

Van contentstrategie naar concrete acties en resultaten

Leestijd: 3 m

Je hebt flink wat tijd gestoken in het formuleren van je contentstrategie. Op papier klopt het als een bus, maar nu komt het spannende deel: de handen uit de mouwen en aan de slag. Helaas komt het maar al te vaak voor dat marketeers een prachtig plan opstellen om zich vervolgens weer te laten leiden door de waan van de dag. Zonde van al dat denkwerk! Daarom leggen we je in deze blog uit hoe je dit voorkomt. En hoe je je contentstrategie omzet naar concrete acties en resultaten.

Goed verhaal… maar hoe krijg je écht online invloed?

Leestijd: 2 m

Regelmatig krijg ik de vraag: “waarom sta ik niet hoger in Google?” Of: “hoe zorg ik ervoor dat mensen gegarandeerd ingaan op een actie?” Of dit nu gaat om een Facebook advertentie, website formulier of oproep tot contact, de verwachtingen zijn soms hoog. Het antwoord is lang niet zo simpel als de vragen. Hoe krijg je dan wel echt online invloed? Lees verder en ik leg je uit hoe dit te maken heeft met ons reptielenbrein die opgeslokt wordt door alle slimme online algoritmes…

Bepaal je doelgroep met deze 6 simpele vragen

Leestijd: 4 m

Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom iets wel of juist niet werkt. Maar één van de belangrijkste succesfactoren zien we vaak over het hoofd: inzicht in je doelgroep. Want als je niet precies weet op wie je je richt, is elke uiting een lucky shot. Begin daarom altijd met het bepalen van je doelgroep.

Every little thing is gonna be allright, zolang je marketing gericht is op je doelgroep

Leestijd: 2 m

Wat ik kom brengen bij FNKE? Zoals een wijze reggae muzikant altijd zei: Every little thing is gonna be allright. Positiviteit. Dat is één van de belangrijkste kenmerken die ik nastreef en waarvan ik geloof dat het je leven en werk een stuk makkelijker maakt. Waarom denken in rampscenario's als je je ook op kansen kunt focussen? Gaat iets niet zoals verwacht? Misschien is het vooral een kans tot verbetering. En wat ging er wél goed?

8 copywriting tips om je content te verbeteren

Leestijd: 4 m

Wil je dat content marketing iets oplevert, dan moet je met sterke copywriting voor de dag komen. Content marketing heeft doelgroepgerichte copywriting nodig die de lezer raakt. Goede copywriting als onderdeel van content marketing, draagt bij aan terugkerende bezoekers en een langdurige klantrelatie. Maar hoe zorg je voor copywriting dat waarde toevoegt aan je content?

SEO en autoriteit: dit moet je weten – deel 3

Leestijd: 3 m

Met een SEO geoptimaliseerde website wordt je gevonden door je doelgroep. Door je website SEO te optimaliseren scoor je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google. Wist je dat de eerste vijf zoekresultaten in Google 68% van de kliks ontvangen? Slechts 6% bekijkt de tweede of derde pagina in Google. Met een SEO-proof website vindt de doelgroep jou, in plaats van andersom. Dat past perfect in het straatje van Inbound PR en marketing, waar het draait om pull in plaats van push.

6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren – deel 2

Leestijd: 4 m

Achter de technische kant van SEO gaat meer schuil dan je denkt. Het optimaliseren van je URL-structuur, een snelle laadtijd van je website en de juiste headers betekenen veel voor de vindbaarheid van je website. In dit blog 6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren. Met SEO-proof content zorg je dat je doelgroep je vindt. Het is belangrijk dat je content SEO-proof is, want je hebt natuurlijk jouw toffe video en interessante blog niet voor niks gemaakt. Met een SEO geoptimaliseerde website vindt je doelgroep jou in plaats van andersom.

Een slecht verhaal met goede afloop

Leestijd: 6 m

Ik neem je mee naar 28 juni 2019. Na het afscheidsfeestje van Paul, kwam ik thuis en stootte ik mijn knie. Een droge, maar harde botsing. In de nacht die volgde voel ik dat ik ziek werd. Dus de volgende ochtend bezocht ik de huisarts. De wachttijd was ruim 1,5 uur en ik verging van de pijn. Daarom werd ik naar het ziekenhuis doorverwezen. Een foto en meerdere pijnlijke momenten later, stond ik weer buiten. Er was mechanisch niets aan de hand, dus taak voor de huisarts om het verder op te pakken. De huisarts schreef pijnstilling en ontstekingsremmers voor. Maar verder was er geen noodzaak om mij thuis te bezoeken. In de uren die volgden werd ik doodziek, totdat ik uiteindelijk in een septische schok belandde. Ik kon niet goed meer ademen, had een temperatuur van 35 graden en was enorm suf. Door snel ingrijpen van mijn partner werd ik op tijd thuis opgehaald door de ambulance. Ik probeerde me zo goed mogelijk voor te doen voor onze kinderen, daarna lag ik gevoelsmatig binnen een paar minuten in het ziekenhuis.

7 tips voor SEO-proof content – deel 1

Leestijd: 5 m

Met SEO-proof content zorg je dat je wordt gevonden door je doelgroep. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen op jouw website en content scoor je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google. Het is belangrijk om je content SEO-proof te maken, want de eerste vijf zoekresultaten in Google ontvangen 68% van de kliks. Slechts 6% bekijkt de tweede of derde pagina in Google. Dus, op naar die 1-0 voorsprong!

Wij verzorgen

Content marketing, Positionering & Branding, Marketing PR