FNKE is geboren!

Opinie

FNKE breakdown

Je kent ze vast wel, van die sprookjes, hoe twee mensen elkaar tegenkwamen, elkaar enorm aanvulden en nog ‘happily ever after’ leefden. Dit gaat ook op voor de geboorte van de broer -weet je nog- van rvg. Iets meer dan een jaar geleden kwam ik Aljo Hartgers op Twitter tegen. Hij en ik, individueel en toch samen, op zoek naar een elektrische auto. We twitterden er wat op los. Vol interesse las ik de artikelen die Aljo schreef over online communicatie en Facebook marketing.

En zo geschiedde. Enkele weken later ontmoetten wij elkaar tijdens de eerste editie van Media Villa in Arnhem. Het klikte en ook de visie over wat merken nu eigenlijk nodig hebben, deelden wij. Beter gezegd: het vonkte!

Aljo vestigde zijn bedrijf The Social binnen de kantoormuren van rvg. Een nieuwe samenwerking was geboren. Aljo werkte op de achtergrond al veel mee aan de PR & Social projecten van rvg. Eerst nog binnen de kaders van één van zijn specialismen: Facebook marketing, en later met een bredere kijk naar PR.

Er volgden maanden waarin wij elkaar met facturen bestookten, totdat Aljo zelfs zijn bureau tegen mijn bureau aanschoof. De samenwerking voelde als een warme deken en zorgde voor vernieuwing bij onze klanten en de klanten van The Social. Maar het gevoel dat er ‘iets’ niet klopte bleef bestaan, met name aan het eind van de maand.

Vele avonden en weekenden hebben Aljo en ik gesproken over wat nu goed is voor onze klanten. Hoe wij samen, met ons team, belangrijker kunnen zijn voor onze klanten. Hoe ons team de beste focus heeft om te zorgen dat onze klanten bekender, toegankelijker en succesvoller worden.

Wij hebben het antwoord gevonden! Onze samenwerking is versmolten tot de broer van rvg, dat luistert naar de naam: FNKE.

Wat verandert er voor onze klanten?

Eigenlijk een heleboel. Rvg en FNKE gaan als twee bedrijven door, met daarbij een warme familieband en onder hetzelfde fysieke dak. FNKE richt zich daarbij op het bekender, toegankelijker en succesvoller maken van zijn klanten. Zoals je al van ons gewend bent, betekent dit dat wij elk vraagstuk vanuit een PR oogpunt bekijken, middelenvrij. Rvg blijft zorgen voor media en impact door het opzetten van de meest fantastische Joint Promotions met onze opdrachtgevers en sterke (media)merken. Vergeet daarbij niet de kracht van de lezersacties die rvg al sinds 1978 organiseert.

Waarom dan deze splitsing?

Meer focus, nieuwe energie en een heldere doelstelling per bedrijf. Kortom, nieuwe plannen zijn in de maak en jullie gaan nog veel van ons horen! In sommige cases kan het zo zijn dat je met rvg media & impact en FNKE om tafel zit. Zo zorgen wij samen voor het beste resultaat, met ieder ons eigen specialisme. Als eigenaar van rvg media & impact en mede-eigenaar van FNKE ben ik super trots op onze teams en op onze klanten. Ik weet zeker dat dit de basis is voor een zeer succesvolle toekomst!

Gerelateerde blogs

Bekijk alle blogs arrow-right-icon