FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

Hoe AI en ChatGPT communicatieprofessionals kunnen helpen

Leestijd: 3 m

Mooi om te zien dat ChatGPT en alle verbonden oplossingen, zoveel stof doen opwaaien. Maar wat kan je er nu echt mee? Ik experimenteer al maanden met allerlei AI-software oplossingen, waardoor ik de vergelijking durf te maken met de komst van Google Maps voor navigatie. Zonder duidelijke bestemming ben je nergens. Zo is het ook met AI, zonder duidelijke opdracht of vraag (promt), geen bruikbare output.

De effecten van de coronacrisis op je merkimago

Leestijd: 3 m

Welk effect heeft de coronacrisis op je merkimago? Dat hangt af van de manier waarop je inspeelt op de situatie. Pas je de communicatiestrategie voor de lange termijn aan en heeft je actie echt een maatschappelijk betrokken effect, dan stijgt het positieve sentiment van je merk. Bedrijven die niets meer van zich laten horen of te lollig omgaan met de situatie slaan de plank mis. Ik neem je mee in de verschillende effecten die de coronacrisis op je merkimago kan hebben.

Dit zijn de 4 gaafste VR marketing toepassingen

Leestijd: 2 m

De kracht van virtual reality zit hem in de levensechte ervaring die het gebruikers biedt. De Universiteit van Utrecht toonde eerder aan dat de beweging die een gebruiker virtueel ervaart door de hersenen als ‘echt’ wordt geregistreerd. Een schietspel met zombies (we did this, absolute aanrader!) of een proefrit in een nieuwe auto lijkt ineens werkelijkheid. Als we kijken naar de toepassing van VR op het gebied van marketing wordt het voor ons pas echt interessant. Het biedt namelijk een oplossing voor het gebrek aan betrokkenheid, interactiviteit en bewustwording van de doelgroep. Met het gebruik van een VR-headset waant je doelgroep zich in een andere wereld. De afleidingen van buitenaf zijn weg, dus is er alle aandacht voor jouw boodschap.

Waarde van PR voor Desirée Pelgrom van Curvacious

Leestijd: 3 m

Ik ben Desirée Pelgrom-Geurts, 33 jaar, getrouwd en moeder van dochter Shae (3). Ik ben begonnen met ondernemen op m’n 18e als administratieve duizendpoot voor kleine bedrijven, runde een webwinkel en begon in 2010 als hobby te bloggen. Dit groeide na enkele jaren uit tot een onderneming waardoor ik zowel de administratieve werkzaamheden en de webwinkel achter me heb gelaten. Inmiddels blog ik dus alweer bijna 8 jaar op Curvacious, een feel good lifestyle blog.Naast het bloggen is er de afgelopen jaren steeds meer werk met vrouwelijke ondernemers bij gekomen die ik help met allerlei praktische tips omtrent tekstwerk, SEO, professioneel bloggen, online marketing en brainstorm- en sparringsessies.

Waarde van PR voor Yvette van Hellemondt

Leestijd: 3 m

Ik ben Yvette van Hellemondt, communicatiespecialist bij Oxxio en sinds maart verantwoordelijk voor de PR & Socials. PR zie ik als een methode om de verhalen van de organisatie, de medewerkers en onze klanten te vertellen. Of eigenlijk…te laten vertellen. PR zie ik als een methode om de verhalen van de organisatie, de medewerkers en onze klanten te vertellen. Of eigenlijk…te laten vertellen. Zo helpt PR bij het verbinden van de mensen en ons merk. De kunst is om de verhalen zo te vertellen dat mensen getriggerd worden, de verhalen slikken en er iets van vinden. Want goede PR verspreidt zich vanzelf.

Stop met praten over jezelf

Leestijd: 2 m

Niets vermoeiender dan mensen die dag in dag uit alleen maar over zichzelf praten. Al is je levensverhaal nog zo bijzonder, op een gegeven moment ben je me gewoon kwijt. Veel leuker vind ik mensen met wie ik het ook eens over andere dingen kan hebben. Precies dat zouden bedrijven en merken ook meer moeten doen.

Hoera FNKE twee jaar oud FNKE

Leestijd: 2 m

Wat doe je bij het naderen van je verjaardag? Je blikt terug en droomt over wat er komen gaat, net als bij een jaarwisseling. FNKE is alweer twee jaar oud en alle clichés zijn waar. De tijd vliegt. Als ik terugkijk naar de afgelopen twee jaar, ben ik onwijs trots. In 2015 startte wij in een roerige markt. Budgetten lagen onder druk en er werd veel gediscussieerd over de meetbaarheid en waarde van PR.

Werken bij een PR-bureau FNKE, PR

Leestijd: 3 m

In de afgelopen maanden hebben wij enorme successen geboekt. Mooie projecten gedaan bij onze huidige klanten en het aantal klanten verder uitgebreid. Toch is er iets waar wij niet goed in zijn: het vinden en behouden van nieuwe collega’s. De afgelopen twee weken was ik op vakantie met mijn gezin, dat bestaat uit mijn vrouw en tweeling van bijna 4. Tijdens deze vakantie heb ik veel nagedacht over de toekomst van FNKE en de kracht van goede collega’s. Mijn kinderen, die natuurlijk nog niet kunnen zwemmen, vonden het zwembad reuze interessant maar ook enorm spannend. Mijn dochter wilde als eerste het water in, maar niet zonder hulp van papa.

Waarde van PR voor Hans Kramer

Leestijd: 3 m

Mijn naam is Hans Kramer. Ik ben allereerst als trotse aandeelhouder verantwoordelijk voor content en PR bij het sociale crowdfunding platform Lendahand. Wij creëren werkgelegenheid en toegang tot basisbehoeften als (schone) energie, drinkwater en onderwijs in ontwikkelingslanden. PR gaat voor mij over het opzoeken van je klanten, je leveranciers en je (nieuwe) medewerkers met verhalen die het vertrouwen en de relatie verstevigen. Bereik is nog steeds een factor die meespeelt, maar de focus verschuift gelukkig richting impact maken. De ene keer vertel je een verhaal via een mooi interview met je voorman of- vrouw in een grote krant, de andere keer doe je dat via je app of eigen blog en zet je Custom Audience of retargeting advertenties in op Facebook om mensen daarnaartoe te krijgen.

Wat is de waarde van PR voor jou als Gadgetgear

Leestijd: 2 m

Deel 2 in de serie over de waarde van PR voor klant/blogger/vlogger/influencer/journalist/iets anders. Arjan Olsder, hoofdredacteur van Gadgetgear, wat is de waarde van PR voor jou? Het is vitaal voor het dagelijks nieuws. Als het om productnieuws is het dé bron van snel te schrijven berichten. Fact checken is doorgaans niet heel hard nodig. Wel is het belangrijk dat persberichten 'toegankelijk' zijn. Zeker tijdens beurzen zijn er veel persberichten die afvallen. Simpelweg doordat ik niet meteen (of binnen 1 klik) het fotomateriaal heb of doordat het een enorme ongestructureerde letterbrij is.

Wat is de waarde van PR voor jou als Fashionisaparty?

Leestijd: 2 m

Lange tijd vond ik relaties opbouwen met PR-bureaus ingewikkeld. Het frustreerde me dat bloggers die een goede relatie opbouwden met een bureau meer producten, uitnodigingen en campagnes krijgen. Ongeacht hun bereik, relevantie of de engagement van hun bezoekers. Ik bekeek contact met PR-bureaus te plat. Als een soort zakelijke transactie. “Jij geeft mij informatie, producten en/of budget en ik geef jou daar een publicatie voor terug”. Of niet, want: “Als je verzekerd wilt zijn van een publicatie, dan moet je betalen”. Ik vond het altijd erg belangrijk om mijn onafhankelijkheid te waarborgen. Veel PR-mensen proberen vriendjes met je te worden.

FastRider kiest voor PR-bureau FNKE

Leestijd: 2 m

FastRider heeft gekozen voor PR-bureau FNKE om het merk en de innovatieve producten stevig op de kaart te zetten én te houden. FastRider is de marktleider op het gebied van fietstassen en -manden in de Benelux. Het Nederlandse bedrijf bestaat in 2016 50 jaar en dat wordt het hele jaar gevierd.

Wij zijn FNKE.

Eigenwijs. Creatief. Databedreven.