FNKE's Blog

Bij FNKE schrijven we blogs.
We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!
Social Media Trends 2023/2024: winnaars, verliezers en vooruitzichten
Leestijd: 7 mBen je net op dreef met Instagram, komt TikTok om de hoek kijken. Ben je net bekend met de juiste strategie voor TikTok, dreigt het platform verboden te worden. Het is wel duidelijk: werken aan je social media strategie vraagt om het bijhouden van trends en ontwikkelingen. In deze blog duiken we in de belangrijkste trends voor social media. Onthoud: je hoeft echt niet op elke trend in te springen.
SEO trends 2023/2024: vergroot je online zichtbaarheid met deze 6 belangrijke inzichten
Leestijd: 5 mIn deze blog duiken we in de meest relevante SEO trends voor de komende tijd, zodat je jouw online zichtbaarheid kunt vergroten. Van de impact van AI op content creatie, tot het blijvende belang van backlinks en de groeiende rol van videocontent. We vermoeien je niet met te veel technische details, maar houden het bij de basis: hoe je je website en content zó inricht dat je beter vindbaar wordt.
Een ijzersterke contentplanning in 3 stappen
Leestijd: 4 mMisschien herken je het? Je krijgt vanuit de hele organisatie verzoeken, ideeën en vragen over mogelijke content. Je gaat als een malle alle content verzamelen en verspreiden, of geeft anderen opdracht dit te doen, om maar zichtbaar te blijven. Maar eigenlijk heb je geen idee of het ook echt wat oplevert en of het je doelgroep raakt. Daarom is er een goede structuur nodig vanuit een weloverwogen contentstrategie. Maar hoe begin je aan zo’n structuur? In deze blog bespreken we de belangrijkste stappen om een effectieve, gestructureerde contentplanning te maken met behulp van het 3H-model.
In 5 stappen naar een goede website flow
Leestijd: 5 mIdealiter heb je je websiteflow meteen op de rit bij het bouwen van een nieuwe website, maar het is nooit te laat. Worden de juiste pagina’s niet bezocht? Of krijg je niet voldoende conversie? Dan is er reden genoeg om een nieuwe website flow te maken. We geven je daarom vijf stappen waarmee je een website flow kunt bouwen om jouw doelen te behalen.
Hoe een zoekwoorden analyse inzicht geeft in je doelgroep
Leestijd: 4 mWist je dat je zoekwoorden onderzoek nog veel eerder in het proces van je contentstrategie kunt inzetten? Een zoekwoorden analyse geeft je namelijk ook een goed eerste beeld van wat er speelt rondom jouw merk, producten of diensten. Is je onderzoek specifiek genoeg, dan kun je dit zelfs koppelen aan jouw doelgroep. We leggen je in deze blog in een paar stappen uit hoe dit werkt.
In 4 stappen naar een sterk content concept
Leestijd: 4 mEr is steeds meer online materiaal en iedereen wil zijn boodschap kwijt. Maar hoe kom je tot een goed content concept waarmee je voldoende opvalt én aansluit bij de behoefte van je doelgroep? Dit is cruciaal is voor het slagen van jouw campagne. In deze blog beschrijven we 4 stappen die jou helpen om tot een goed content concept te komen.
Hoe ontwikkel je een succesvolle social media campagne?
Leestijd: 5 mOm je social media campagne succesvol te laten zijn, moet je nadenken over zowel de strategische als de creatieve aspecten van je campagne. Een goed plan, mét aantrekkelijke content. In deze blog laten we je zien hoe je een succesvolle social media-campagne kunt ontwikkelen.
Van contentstrategie naar concrete acties en resultaten
Leestijd: 3 mJe hebt flink wat tijd gestoken in het formuleren van je contentstrategie. Op papier klopt het als een bus, maar nu komt het spannende deel: de handen uit de mouwen en aan de slag. Helaas komt het maar al te vaak voor dat marketeers een prachtig plan opstellen om zich vervolgens weer te laten leiden door de waan van de dag. Zonde van al dat denkwerk! Daarom leggen we je in deze blog uit hoe je dit voorkomt. En hoe je je contentstrategie omzet naar concrete acties en resultaten.
Bepaal je doelgroep met deze 6 simpele vragen
Leestijd: 4 mEr zijn allerlei redenen te bedenken waarom iets wel of juist niet werkt. Maar één van de belangrijkste succesfactoren zien we vaak over het hoofd: inzicht in je doelgroep. Want als je niet precies weet op wie je je richt, is elke uiting een lucky shot. Begin daarom altijd met het bepalen van je doelgroep.
8 copywriting tips om je content te verbeteren
Leestijd: 4 mWil je dat content marketing iets oplevert, dan moet je met sterke copywriting voor de dag komen. Content marketing heeft doelgroepgerichte copywriting nodig die de lezer raakt. Goede copywriting als onderdeel van content marketing, draagt bij aan terugkerende bezoekers en een langdurige klantrelatie. Maar hoe zorg je voor copywriting dat waarde toevoegt aan je content?
SEO en autoriteit: dit moet je weten – deel 3
Leestijd: 3 mMet een SEO geoptimaliseerde website wordt je gevonden door je doelgroep. Door je website SEO te optimaliseren scoor je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines als Google. Wist je dat de eerste vijf zoekresultaten in Google 68% van de kliks ontvangen? Slechts 6% bekijkt de tweede of derde pagina in Google. Met een SEO-proof website vindt de doelgroep jou, in plaats van andersom. Dat past perfect in het straatje van Inbound PR en marketing, waar het draait om pull in plaats van push.
6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren – deel 2
Leestijd: 4 mAchter de technische kant van SEO gaat meer schuil dan je denkt. Het optimaliseren van je URL-structuur, een snelle laadtijd van je website en de juiste headers betekenen veel voor de vindbaarheid van je website. In dit blog 6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren. Met SEO-proof content zorg je dat je doelgroep je vindt. Het is belangrijk dat je content SEO-proof is, want je hebt natuurlijk jouw toffe video en interessante blog niet voor niks gemaakt. Met een SEO geoptimaliseerde website vindt je doelgroep jou in plaats van andersom.