FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

Hoe krijg je invloed op het sentiment over je merk?

Leestijd: 5 m

Negatieve of positieve berichtgeving gekoppeld aan jouw organisatie vormen het ‘sentiment’ van jouw merk. Je kunt nog zo hard werken aan je eigen content, maar als de externe media of reacties van je publiek negatief zijn brengt dat een donkere schaduw over je merk. Daarom is het van belang dat je als onderdeel van je communicatiestrategie een sentimentanalyse doet én ervoor zorgt dat je handelt naar de inzichten.

Alles is PR

Leestijd: 4 m

Bij FNKE vinden we dat alles PR is. Of het nu gaat om een social post die viral gaat, een sterke merk commercial, of een goed verhaal vanuit je doelgroep, alles draagt bij aan de PR-waardigheid van je organisatie. Vaak krijgen we nog steeds de vraag: kun je ons helpen met PR? Waarbij we eindigen in een allesomvattende communicatiestrategie. Want: alles is PR. We leggen het je uit. 

Merkpersoonlijkheid: ontdek het perfecte archetype

Leestijd: 4 m

In deze blog leggen we uit waarom merkpersoonlijkheid belangrijk is en hoe je het juiste archetype kiest voor jouw merk. We bespreken de 12 archetypen met voorbeelden van bekende merken en geven tips om het gekozen archetype in je communicatiestrategie te integreren. Welke kies jij?

Deze 3 elementen bepalen de groeikansen voor jouw bedrijf

Leestijd: 3 m

In onze eerdere blog beschreven we hoe Michella middels het Groeicollege leerde om groeikansen te definiëren voor FNKE. En waarom een groeiverhaal hierin van belang is. Maar naast een groeiverhaal, is het definiëren van concrete groeikansen van belang om er mee aan de slag te kunnen. Hoe definieer je dit voor jouw organisatie?

Hoe maak je een groeiverhaal?

Leestijd: 3 m

Door het Groeicollege dat Michella volgde realiseerde we ons als team dat veel bedrijven struggelen met hun groeiverhaal. Om je organisatie gezond te laten groeien heb je een groeiverhaal nodig. Dat geeft je urgentie en inzicht in je groeikansen. In deze blog geven we je handvatten hoe je een concreet groeiverhaal maakt én geven we tips hoe je hier aan blijft werken. Want hier aan blijven werken, terwijl de dagelijkse zaken doorlopen, dát is misschien wel het allerbelangrijkste en het allermoeilijkste.

De effecten van de coronacrisis op je merkimago

Leestijd: 3 m

Welk effect heeft de coronacrisis op je merkimago? Dat hangt af van de manier waarop je inspeelt op de situatie. Pas je de communicatiestrategie voor de lange termijn aan en heeft je actie echt een maatschappelijk betrokken effect, dan stijgt het positieve sentiment van je merk. Bedrijven die niets meer van zich laten horen of te lollig omgaan met de situatie slaan de plank mis. Ik neem je mee in de verschillende effecten die de coronacrisis op je merkimago kan hebben.

Wij zijn FNKE.

Eigenwijs. Creatief. Databedreven.