FNKE's Blog

Bij FNKE schrijven we blogs.
We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!
Social Media Trends 2023/2024: winnaars, verliezers en vooruitzichten
Leestijd: 7 mBen je net op dreef met Instagram, komt TikTok om de hoek kijken. Ben je net bekend met de juiste strategie voor TikTok, dreigt het platform verboden te worden. Het is wel duidelijk: werken aan je social media strategie vraagt om het bijhouden van trends en ontwikkelingen. In deze blog duiken we in de belangrijkste trends voor social media. Onthoud: je hoeft echt niet op elke trend in te springen.
SEO trends 2023/2024: vergroot je online zichtbaarheid met deze 6 belangrijke inzichten
Leestijd: 5 mIn deze blog duiken we in de meest relevante SEO trends voor de komende tijd, zodat je jouw online zichtbaarheid kunt vergroten. Van de impact van AI op content creatie, tot het blijvende belang van backlinks en de groeiende rol van videocontent. We vermoeien je niet met te veel technische details, maar houden het bij de basis: hoe je je website en content zó inricht dat je beter vindbaar wordt.
Merkpersoonlijkheid: ontdek het perfecte archetype
Leestijd: 4 mIn deze blog leggen we uit waarom merkpersoonlijkheid belangrijk is en hoe je het juiste archetype kiest voor jouw merk. We bespreken de 12 archetypen met voorbeelden van bekende merken en geven tips om het gekozen archetype in je communicatiestrategie te integreren. Welke kies jij?
Een ijzersterke contentplanning in 3 stappen
Leestijd: 4 mMisschien herken je het? Je krijgt vanuit de hele organisatie verzoeken, ideeën en vragen over mogelijke content. Je gaat als een malle alle content verzamelen en verspreiden, of geeft anderen opdracht dit te doen, om maar zichtbaar te blijven. Maar eigenlijk heb je geen idee of het ook echt wat oplevert en of het je doelgroep raakt. Daarom is er een goede structuur nodig vanuit een weloverwogen contentstrategie. Maar hoe begin je aan zo’n structuur? In deze blog bespreken we de belangrijkste stappen om een effectieve, gestructureerde contentplanning te maken met behulp van het 3H-model.
In 5 stappen naar een goede website flow
Leestijd: 5 mIdealiter heb je je websiteflow meteen op de rit bij het bouwen van een nieuwe website, maar het is nooit te laat. Worden de juiste pagina’s niet bezocht? Of krijg je niet voldoende conversie? Dan is er reden genoeg om een nieuwe website flow te maken. We geven je daarom vijf stappen waarmee je een website flow kunt bouwen om jouw doelen te behalen.
Hoe een zoekwoorden analyse inzicht geeft in je doelgroep
Leestijd: 4 mWist je dat je zoekwoorden onderzoek nog veel eerder in het proces van je contentstrategie kunt inzetten? Een zoekwoorden analyse geeft je namelijk ook een goed eerste beeld van wat er speelt rondom jouw merk, producten of diensten. Is je onderzoek specifiek genoeg, dan kun je dit zelfs koppelen aan jouw doelgroep. We leggen je in deze blog in een paar stappen uit hoe dit werkt.
In 4 stappen naar een sterk content concept
Leestijd: 4 mEr is steeds meer online materiaal en iedereen wil zijn boodschap kwijt. Maar hoe kom je tot een goed content concept waarmee je voldoende opvalt én aansluit bij de behoefte van je doelgroep? Dit is cruciaal is voor het slagen van jouw campagne. In deze blog beschrijven we 4 stappen die jou helpen om tot een goed content concept te komen.
Hoe ontwikkel je een succesvolle social media campagne?
Leestijd: 5 mOm je social media campagne succesvol te laten zijn, moet je nadenken over zowel de strategische als de creatieve aspecten van je campagne. Een goed plan, mét aantrekkelijke content. In deze blog laten we je zien hoe je een succesvolle social media-campagne kunt ontwikkelen.
Deze 3 elementen bepalen de groeikansen voor jouw bedrijf
Leestijd: 3 mIn onze eerdere blog beschreven we hoe Michella middels het Groeicollege leerde om groeikansen te definiëren voor FNKE. En waarom een groeiverhaal hierin van belang is. Maar naast een groeiverhaal, is het definiëren van concrete groeikansen van belang om er mee aan de slag te kunnen. Hoe definieer je dit voor jouw organisatie?
Hoe maak je een groeiverhaal?
Leestijd: 3 mDoor het Groeicollege dat Michella volgde realiseerde we ons als team dat veel bedrijven struggelen met hun groeiverhaal. Om je organisatie gezond te laten groeien heb je een groeiverhaal nodig. Dat geeft je urgentie en inzicht in je groeikansen. In deze blog geven we je handvatten hoe je een concreet groeiverhaal maakt én geven we tips hoe je hier aan blijft werken. Want hier aan blijven werken, terwijl de dagelijkse zaken doorlopen, dát is misschien wel het allerbelangrijkste en het allermoeilijkste.
Dit leerde ik van het Groeicollege
Leestijd: 3 mEven wat anders. Een uitstapje naar Rotterdam voor een bijeenkomst met ‘andere ondernemers’. Bewust tussen aanhalingstekens. Ik ben officieel geen ondernemer, maar zo voel ik me wel binnen het team van FNKE. Werken aan ons groeibedrijf voelt dan ook meteen als mijn project.
Hoe AI en ChatGPT communicatieprofessionals kunnen helpen
Leestijd: 3 mMooi om te zien dat ChatGPT en alle verbonden oplossingen, zoveel stof doen opwaaien. Maar wat kan je er nu echt mee? Ik experimenteer al maanden met allerlei AI-software oplossingen, waardoor ik de vergelijking durf te maken met de komst van Google Maps voor navigatie. Zonder duidelijke bestemming ben je nergens. Zo is het ook met AI, zonder duidelijke opdracht of vraag (promt), geen bruikbare output.