FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

FNKE breidt uit!

Leestijd: 2 m

Je leest het goed. FNKE groeit! Je kent ons misschien als klein, bruisend bureau met een grote flexibele schil. Komend jaar zijn we klaar voor meer, we zetten in op groei. We zetten de turbo aan – met een groter team, meer expertise en... tromgeroffel...een gloednieuwe locatie! 

Hoe krijg je invloed op het sentiment over je merk?

Leestijd: 5 m

Negatieve of positieve berichtgeving gekoppeld aan jouw organisatie vormen het ‘sentiment’ van jouw merk. Je kunt nog zo hard werken aan je eigen content, maar als de externe media of reacties van je publiek negatief zijn brengt dat een donkere schaduw over je merk. Daarom is het van belang dat je als onderdeel van je communicatiestrategie een sentimentanalyse doet én ervoor zorgt dat je handelt naar de inzichten.

Alles is PR

Leestijd: 4 m

Bij FNKE vinden we dat alles PR is. Of het nu gaat om een social post die viral gaat, een sterke merk commercial, of een goed verhaal vanuit je doelgroep, alles draagt bij aan de PR-waardigheid van je organisatie. Vaak krijgen we nog steeds de vraag: kun je ons helpen met PR? Waarbij we eindigen in een allesomvattende communicatiestrategie. Want: alles is PR. We leggen het je uit. 

Social Media Trends 2023/2024: winnaars, verliezers en vooruitzichten

Leestijd: 7 m

Ben je net op dreef met Instagram, komt TikTok om de hoek kijken. Ben je net bekend met de juiste strategie voor TikTok, dreigt het platform verboden te worden. Het is wel duidelijk: werken aan je social media strategie vraagt om het bijhouden van trends en ontwikkelingen. In deze blog duiken we in de belangrijkste trends voor social media. Onthoud: je hoeft echt niet op elke trend in te springen.

SEO trends 2023/2024: vergroot je online zichtbaarheid met deze 6 belangrijke inzichten

Leestijd: 5 m

In deze blog duiken we in de meest relevante SEO trends voor de komende tijd, zodat je jouw online zichtbaarheid kunt vergroten. Van de impact van AI op content creatie, tot het blijvende belang van backlinks en de groeiende rol van videocontent. We vermoeien je niet met te veel technische details, maar houden het bij de basis: hoe je je website en content zó inricht dat je beter vindbaar wordt.

Merkpersoonlijkheid: ontdek het perfecte archetype

Leestijd: 4 m

In deze blog leggen we uit waarom merkpersoonlijkheid belangrijk is en hoe je het juiste archetype kiest voor jouw merk. We bespreken de 12 archetypen met voorbeelden van bekende merken en geven tips om het gekozen archetype in je communicatiestrategie te integreren. Welke kies jij?

Een ijzersterke contentplanning in 3 stappen

Leestijd: 4 m

Misschien herken je het? Je krijgt vanuit de hele organisatie verzoeken, ideeën en vragen over mogelijke content. Je gaat als een malle alle content verzamelen en verspreiden, of geeft anderen opdracht dit te doen, om maar zichtbaar te blijven. Maar eigenlijk heb je geen idee of het ook echt wat oplevert en of het je doelgroep raakt. Daarom is er een goede structuur nodig vanuit een weloverwogen contentstrategie. Maar hoe begin je aan zo’n structuur? In deze blog bespreken we de belangrijkste stappen om een effectieve, gestructureerde contentplanning te maken met behulp van het 3H-model.

In 5 stappen naar een goede website flow

Leestijd: 5 m

Idealiter heb je je websiteflow meteen op de rit bij het bouwen van een nieuwe website, maar het is nooit te laat. Worden de juiste pagina’s niet bezocht? Of krijg je niet voldoende conversie? Dan is er reden genoeg om een nieuwe website flow te maken. We geven je daarom vijf stappen waarmee je een website flow kunt bouwen om jouw doelen te behalen.

Hoe een zoekwoorden analyse inzicht geeft in je doelgroep

Leestijd: 4 m

Wist je dat je zoekwoorden onderzoek nog veel eerder in het proces van je contentstrategie kunt inzetten? Een zoekwoorden analyse geeft je namelijk ook een goed eerste beeld van wat er speelt rondom jouw merk, producten of diensten. Is je onderzoek specifiek genoeg, dan kun je dit zelfs koppelen aan jouw doelgroep. We leggen je in deze blog in een paar stappen uit hoe dit werkt.

In 4 stappen naar een sterk content concept

Leestijd: 4 m

Er is steeds meer online materiaal en iedereen wil zijn boodschap kwijt. Maar hoe kom je tot een goed content concept waarmee je voldoende opvalt én aansluit bij de behoefte van je doelgroep? Dit is cruciaal is voor het slagen van jouw campagne. In deze blog beschrijven we 4 stappen die jou helpen om tot een goed content concept te komen.

Hoe ontwikkel je een succesvolle social media campagne?

Leestijd: 5 m

Om je social media campagne succesvol te laten zijn, moet je nadenken over zowel de strategische als de creatieve aspecten van je campagne. Een goed plan, mét aantrekkelijke content. In deze blog laten we je zien hoe je een succesvolle social media-campagne kunt ontwikkelen.

Deze 3 elementen bepalen de groeikansen voor jouw bedrijf

Leestijd: 3 m

In onze eerdere blog beschreven we hoe Michella middels het Groeicollege leerde om groeikansen te definiëren voor FNKE. En waarom een groeiverhaal hierin van belang is. Maar naast een groeiverhaal, is het definiëren van concrete groeikansen van belang om er mee aan de slag te kunnen. Hoe definieer je dit voor jouw organisatie?

Wij zijn FNKE.

Eigenwijs. Creatief. Databedreven.