FNKE's Blog

6

Bij FNKE schrijven we blogs.

We vertellen je graag meer over onze visie en kennis op het gebied van communicatie. Van content marketing tot PR. De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden (en jou ook bezig zouden moeten houden); dat lees je hier!

Hoe zorg je als ontwerper voor inspiratie?

Leestijd: 3 m

Het is je vast weleens overkomen: je hebt een blanco bestand voor je neus met alle ruimte voor jouw creatieve ideeën, maar na een uur is je scherm nog maagdelijk wit. Waar moet je beginnen? Ik neem je mee in mijn creatieve proces!

Hoe maak je een (buyer) persona journey?

Leestijd: 4 m

Gooi de oude marketingboeken maar aan de kant! Bij FNKE kijken we verder dan de traditionele klantprofielen, die te vaak op een stoffige plank eindigen in plaats van gebruikt te worden als leidraad voor content. Een persona-profiel legt niet alleen vast wie je wilt bereiken en waar die personen zich bevinden, maar duikt dieper in wat hen beweegt, motiveert, afschrikt en raakt.

De kracht van short copy: hoe schrijf je beknopt en doelgericht?

Leestijd: 3 m

Door de content-tsunami is een herkenbare boodschap namelijk belangrijker dan ooit. Alleen dan zal de doelgroep je onthouden en overgaan tot actie. Short copy draagt als geen ander bij aan die herkenbaarheid. Denk maar aan de vele slogans die ook jij nooit meer zal vergeten.

3 jaar marketing in de recruitmentbranche: dit zijn onze belangrijkste inzichten

Leestijd: 3 m

Duik met ons mee in de bruisende wereld van recruitment. De afgelopen 3 jaar hebben we onze expertise ingezet in samenwerkingen binnen de detacheringsbranche. Met een snufje FNKE-magie – onze beproefde mix van contentmarketing en PR – hebben we merken laten shinen, vertrouwen opgebouwd en het echte verhaal verteld.

Waarom kiezen klanten voor FNKE?

Leestijd: 4 m

Als je op zoek bent naar een contentmarketingbureau met een innovatieve, resultaatgerichte aanpak, dan zit je goed bij FNKE. Maar wat maakt ons anders dan andere bureaus?

FNKE breidt uit!

Leestijd: 2 m

Je leest het goed. FNKE groeit! Je kent ons misschien als klein, bruisend bureau met een grote flexibele schil. Komend jaar zijn we klaar voor meer, we zetten in op groei. We zetten de turbo aan – met een groter team, meer expertise en... tromgeroffel...een gloednieuwe locatie! 

Hoe krijg je invloed op het sentiment over je merk?

Leestijd: 5 m

Negatieve of positieve berichtgeving gekoppeld aan jouw organisatie vormen het ‘sentiment’ van jouw merk. Je kunt nog zo hard werken aan je eigen content, maar als de externe media of reacties van je publiek negatief zijn brengt dat een donkere schaduw over je merk. Daarom is het van belang dat je als onderdeel van je communicatiestrategie een sentimentanalyse doet én ervoor zorgt dat je handelt naar de inzichten.

Alles is PR

Leestijd: 4 m

Bij FNKE vinden we dat alles PR is. Of het nu gaat om een social post die viral gaat, een sterke merk commercial, of een goed verhaal vanuit je doelgroep, alles draagt bij aan de PR-waardigheid van je organisatie. Vaak krijgen we nog steeds de vraag: kun je ons helpen met PR? Waarbij we eindigen in een allesomvattende communicatiestrategie. Want: alles is PR. We leggen het je uit. 

Social Media Trends 2023/2024: winnaars, verliezers en vooruitzichten

Leestijd: 7 m

Ben je net op dreef met Instagram, komt TikTok om de hoek kijken. Ben je net bekend met de juiste strategie voor TikTok, dreigt het platform verboden te worden. Het is wel duidelijk: werken aan je social media strategie vraagt om het bijhouden van trends en ontwikkelingen. In deze blog duiken we in de belangrijkste trends voor social media. Onthoud: je hoeft echt niet op elke trend in te springen.

SEO trends 2023/2024: vergroot je online zichtbaarheid met deze 6 belangrijke inzichten

Leestijd: 5 m

In deze blog duiken we in de meest relevante SEO trends voor de komende tijd, zodat je jouw online zichtbaarheid kunt vergroten. Van de impact van AI op content creatie, tot het blijvende belang van backlinks en de groeiende rol van videocontent. We vermoeien je niet met te veel technische details, maar houden het bij de basis: hoe je je website en content zó inricht dat je beter vindbaar wordt.

Merkpersoonlijkheid: ontdek het perfecte archetype

Leestijd: 4 m

In deze blog leggen we uit waarom merkpersoonlijkheid belangrijk is en hoe je het juiste archetype kiest voor jouw merk. We bespreken de 12 archetypen met voorbeelden van bekende merken en geven tips om het gekozen archetype in je communicatiestrategie te integreren. Welke kies jij?

Een ijzersterke contentplanning in 3 stappen

Leestijd: 4 m

Misschien herken je het? Je krijgt vanuit de hele organisatie verzoeken, ideeën en vragen over mogelijke content. Je gaat als een malle alle content verzamelen en verspreiden, of geeft anderen opdracht dit te doen, om maar zichtbaar te blijven. Maar eigenlijk heb je geen idee of het ook echt wat oplevert en of het je doelgroep raakt. Daarom is er een goede structuur nodig vanuit een weloverwogen contentstrategie. Maar hoe begin je aan zo’n structuur? In deze blog bespreken we de belangrijkste stappen om een effectieve, gestructureerde contentplanning te maken met behulp van het 3H-model.

Wij zijn FNKE.

Eigenwijs. Creatief. Databedreven.